X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Wszystko o Fiacie 125p i FSO

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2013 20:00
W fabryce FSO na Żeraniu w 1968 roku słychać było warkot urządzeń. Trwała produkcja Fiata 125p. Na europejskim poziomie.
Audio
  • Posłuchaj archiwalnego nagrania z 1968 roku i warkotu silnika Fiata 125p (Czwarty Wymiar/ Czwórka).
Montaż samochodów Polski FIAT 125p w hali FSO w Warszawie w latach 70.
Montaż samochodów Polski FIAT 125p w hali FSO w Warszawie w latach 70.Foto: Wikimedia Commons

Na hali produkcyjnej dziennie montowano sto pięćdziesiąt silników. Wydział spawalniczo montażowy łączył poszczególne elementy nadwozia. Gotowe szkielety trafiały na halę, gdzie odbywało się malowanie. - W tym miejscu musi być dobre oświetlenie, bo kryjąc nadwozia emalią, człowiek musi widzieć, jak ta praca w ostateczności wygląda. Twardość użytej emalii sprawia, że samochód jest w klasie europejskiej, dlatego nasze samochody idą na eksport - wyjaśniał kierownik wydziału lakierni w audycji z 1968 roku pt. "Wszystko o Fiacie i FSO" .
W Fabryce Samochodów Osobowych były wielkie trzy taśmy montażowe. Fiat 125p był montowany w dużej nowoczesnej hali. - Przeszklony sufit, robotnicy ubrani w beżowe kombinezony. Wszystko to sprawia bardzo przyjemne wrażenie. Polski Fiat jest montowany w bardzo estetycznych warunkach - opisywała dziennikarka Polskiego Radia. Natomiast inżynier z hali produkcyjnej podkreślał, że wszytko odbywa się na wysokim europejskim poziomie.

jl

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Na Bazarze Różyckiego można było kupić wszystko

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2013 19:50
W 1959 roku to miejsce tętniło życiem.- Takie masy, jakie przepływają przez to targowisko, rzadko można gdziekolwiek spotkać - mówił napotkany klient.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jesienny urlop w PRL dla ludzi o mocnych nerwach

Ostatnia aktualizacja: 10.09.2013 09:20
Latem, w czasach PRL, w wielu zakładach pracy tematem dnia były urlopy. Ale niezależnie od pory roku, trzeba było wyrobić normę...
rozwiń zwiń

Czytaj także

Samochód Warszawa M-20 przechodzi ostatni test

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2013 21:17
W listopadzie 1951 roku z linii produkcyjnej FSO Żerań zjechał samochód M-20 Warszawa Pobieda. Samochód produkowany w Polsce na licencji ZSRR.
rozwiń zwiń