X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Michał Miszkurka i fascynujący świat internetowych memów

Ostatnia aktualizacja: 20.10.2013 14:45
Michał Miszkurka, grafik, designer i architekt, przygotował dla sieci salonów Empik specjalną kolekcję prac, które oglądać będzie można na przedmiotach codziennego użytku. Inspirowały go… internetowe memy.
Audio
  • Michał Miszkurka o projekcie Empik Art Unlimited i wirtualnym świecie memów (Kontrkultura/Czwórka)
Projekt Michała Miszkurki dla sieci EMPIK
Projekt Michała Miszkurki dla sieci EMPIKFoto: mat. promocyjne

Wkrótce w salonach Empik pod wspólną nazwą Empik Art Unlimited pojawią się kolekcje gadżetów sygnowane przez znanych polskich artystów. Zaproszony do udziału w projekcie Michał Miszkurka, który na co dzień zajmuje się m.in. plakatem, skupił się na graficznym zilustrowaniu popularnych cytatów i internetowych memów, czyli zabawnych rysunków, przedstawiających w krzywym zwierciadle rzeczywistość. Przygotował specjalną kolekcję prac, które  oglądać będzie można na przedmiotach codziennego użytku. - Memy były podstawą całej kolekcji - mówi artysta w Czwórce. - Jednak reszta motywów to już mój research i pomysł.

Jak przyznaje Miszkurka świat szybko posuwa się naprzód. A memy równie szybko się dezaktualizują i przepadają w masie innych rzeczy, które pojawiają się w sieci. - Stary jeszcze nie jestem, ale moje pokolenie posługuje się troszkę innym językiem niż ci zupełnie młodzi ludzie - mówi artysta. - Musiałem więc trochę "nadgonić", poznać nowe określenia. Odkryłem wówczas fascynujący, wielopłaszczyznowy świat.

Najbardziej zadziwiły go internetowa nowomowa i słowa typu "słitfocia". - Wiedziałem, że coś takiego istnieje, ale i tak musiałem dokładnie poszukać w sieci, by znaleźć konkretne zdjęcie, odpowiadające kryteriom "słitfoci", by móc się na nim oprzeć, tworząc swoje prace - opowiada grafik.

Jego prace pojawią się w Empiku pod koniec października 2013. Artysta ma nadzieję, że do tego czasu żaden z wykorzystanych przez niego memów się nie zdezaktualizuje. Już dziś zresztą, dzięki wykorzystaniu rysunku na przedmiotach codziennego użytku, obrazki te nabierają nowych znaczeń.

- Taki był pomysł - mówi gość "Kontrkultury". - Chodziło mi z jednej strony o to, by odwołać się do już istniejących powiązań, a z drugiej, by dać ludziom inspirację.

Dlatego na przykład popularne w sieci sformułowanie "Jestem hardcorem" Miszkurka postanowił przedstawić w sposób zupełnie nowy. - Wiadomo było, że dosłowne pokazanie hardocre’u nie ma sensu, więc poszedłem w zupełnie innym kierunku - mówi grafik.

Artysta na warsztat wziął także m.in. "zakaz paczenia", "szlachta się bawi" i "ogarnij się". Ten ostatni zresztą jest jego ulubionym memem.

Nad projektem Empik Art Unlimited patronat objęła Radiowa Czwórka.

Logo
Logo projektu Empik Art Unlimited

 

(kd)

Zobacz więcej na temat: Czwórka internet technologie
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Wylewanie złych emocji w sieci jest jak gaszenie pożaru benzyną

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2013 17:45
Naukowcy już dawno udowodnili, że internet uwydatnia agresję bardziej niż cokolwiek innego. Teraz postanowili sprawdzić czy gniewne posty rozładowują czy raczej potęgują złość.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy bujanie w "chmurze" zagraża naszym danym?

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2013 12:00
Z jednej strony firmy, sprzedające komputery, oferują nam wiele gigabajtów, dzięki którym możliwe jest przechowywanie ogromnej ilości danych, z drugiej zaś pojawiają się sytuacje, w których dane milionów osób wraz z zaszyfrowanymi numerami kont bankowych, zostają wykradzione przez hakerów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Cyfryzacja Polskiego Radia - ciesz się radiem w najlepszej jakości!

Ostatnia aktualizacja: 16.10.2013 07:00
Od ponad dwóch tygodni mamy szansę cieszyć się nową, cyfrową, jakością radia. Na razie dotyczy to mieszkańców Katowic i Warszawy, ale jak zapewnia Krzysztof Łuszczewski, dyrektor Czwórki i pełnomocnik Polskiego Radia Ds. Cyfryzacji, do połowy lipca 2016 roku radio w technologii DAB+ będzie dostępne powszechnie.
rozwiń zwiń