Social media w Polsce. Gdzie "klikamy" najczęściej?

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2023 19:00
Choć TikTok budzi coraz więcej kontrowersji, to jest aplikacją, z której korzystamy coraz chętniej - wynika z raportu Social media w Polsce 2023.  - Z jednej strony nie do końca wiemy, kto za tym stoi i jakie są jego intencje, ale z drugiej użytkownicy tej aplikacji przekonują, że najlepiej spełnia ich oczekiwania - mówi Marcin Pietraszek, trener social media.
W sieci spędzamy prawie 7 godzin dziennie, co może wiązać się zarówno z pracą zdalną, jak i z nadużywaniem społecznościówek.
W sieci spędzamy prawie 7 godzin dziennie, co może wiązać się zarówno z pracą zdalną, jak i z nadużywaniem społecznościówek.Foto: 13_Phunkod/Shutterstock

TikTok idzie jak burza

Algorytm TikToka łatwiej rozpoznaje zainteresowania odbiorców i lepiej dostosowuje treści. Dlatego też aplikacja zanotowała duży wzrost użytkowników. - Jeszcze dwa lata temu w raporcie TikTok w ogóle nie był brany pod uwagę, pojawił się dopiero w ubiegłym roku, a teraz wskoczył na miejsce trzecie z 32 proc. wzrostem - wyjaśnia gość Czwórki. - W Polsce korzysta z niego 10 mln osób, przy czym są to dane dotyczące użytkowników powyżej 18. roku życia, a przecież wiadomo, że w serwisie najbardziej aktywne są nastolatki. Gdybyśmy mieli pełne dane, to prawdopodobnie w Polsce TikTok przegoniłby Instagrama.  

Twitter na czas konfliktów

Raport pokazuje też ciekawe dane demograficzne, z których wynika, że w ubiegłym roku przybyło nam 8,5 proc. mieszkańców - co ma związek wybuchem wojny na Ukrainie. - Teoretycznie mogłoby się wydawać, że przyjazd uchodźców nie będzie mieć przełożenia na media społecznościowe w Polsce. Jeśli jednak mówimy o 3 mln ludzi, to jest to liczba, która ma odzwierciedlenie w statystykach - podkreśla rozmówca Mateusza Kulika. - Prawdopodobnie z tym wiąże się wzrost popularności Twittera w naszym kraju. Więcej osób, zwłaszcza tych przyjeżdżających, chciało być "na bieżąco", więc zaczęło korzystać ze źródła "szybkiej informacji". Twitter zanotował u nas 100-proc. wzrost użytkowników.     

Zobacz także:

Ile czasu spędzamy w sieci?

Według Raport Digital 2023 Poland prawie 90 proc. Polaków codziennie wchodzi do internetu, a 67 proc. z nich korzysta z mediów społecznościowych. W sieci spędzamy prawie 7 godzin dziennie, co może wiązać się zarówno z pracą zdalną, jak i z nadużywaniem społecznościówek. - W porównaniu z ubiegłym raportem nie zanotowaliśmy znaczącego wzrostu. Już od jakiegoś czasu spędzamy w internecie ok. 6,5 godz. na dobę, a na media społecznościowe przeznaczamy ok. 2 godz. Warto jednak zauważyć, że te pół godziny więcej dotyczy wszystkich aktywności prowadzonych w sieci - podsumowuje Marcin Pietraszek.

Posłuchaj
12:06 CZWÓRKA TOP - social media 08.03.2023.mp3 Polacy w social mediach - wyniki Raport Digital 2023 (TOP/Czwórka)

***

Tytuł audycji: TOP - Trochę Optymizmu Popołudniem

Prowadzi: Mateusz Kulik

Gość: Marcin Pietraszek (trener social media)

Data emisji: 08.03.2023

Godzina emisji: 17.15

kul

Czytaj także

Fakeaction. O spędzaniu wakacji na niby

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2020 13:10
Sylwester w Tajlandii, zimowe ferie w Meksyku, długi majowy weekend na Bali. Na portalach społecznościowych nie brakuje zdjęć z wymarzonych wakacji. Czy wszystkie są prawdziwe? A może tylko służą podreperowaniu naszego ego?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Filip Cembala" "lowizm" to filozofia życzliwości

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2023 14:00
- Życzliwość można wytrenować, ale wolę używać słowa "podlewać". Trzeba jednak zacząć od nawiązania kontaktu ze sobą. Od zadzwonienia do swojej "osobnej osoby" - mówi antymentor, "incluencer" i twórca "lowizmu" Filip Cembala. 
rozwiń zwiń