Coraz częściej decydujemy się na zakup gazet w wydaniach cyfrowych. Coraz rzadziej zaglądamy do kiosków i saloników prasowych. Wydawcy już nie chwalą się sprzedażą gazety, a ilością subskrybentów. 
"Future Exploration" twierdzi, że w 2025 roku ostatni raz znajdziemy prasę drukowaną w kioskach. Mark Thompson, szef New York Times Company, przewiduje koniec papierowej wersji gazety "New York Times" w ciągu 10 lat. Inne ekspertyzy mówią o 20 latach. 
W USA kilka lat temu jeden z tygodników zrezygnował z wydania papierowego. Wtedy nie okazało się to dobrą decyzją, czego dowodem było przywrócenie papierowej wersji magazynu. 
 - Były takie pomysły światowe, by zupełnie wycofać wersje papierowe i przejść na wersję cyfrową - wspomina Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego. - Inne tendencje dotyczą wydań magazynów lifestylowych. Tu okazuje się, że ludzie wolą wejść do sieci, na różne plotkarskie portale i dostać wiadomość szybciej. Tu liczy się aktualność - dodaje. 
Mimo że coraz chętniej sięgamy po e-wersje gazet, nie znaczy to, że nie czytamy papieru. Jolanta Tkaczyk wskazuje na zjawisko dotyczące reklamodawców - to oni de facto "utrzymują" gazety papierowe, a prawdą jest, że dziś dużo chętniej umieszczają swoje reklamy w sieci. 
Jakie czasopisma mają szansę przetrwać na rynku papierowym? Jakie będą ich ceny? O tym w materiale Weroniki Puszkar. 
***
Tytuł audycji: Pierwsze słyszę
Prowadzi: Kamil Jasieński
Materiał: Weronika Puszkar 
Data emisji: 27.11.2019
Godzina emisji: 8.24
pj