Gry wideo w służbie uczniów i nauczycieli

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2020 15:18
Coraz więcej nauczycieli wykorzystuje gry, by poszerzać naukowe horyzonty uczniów. Okazuje się, że najlepiej uczą te gry, w których opisach słowa "edukacyjna" nie znajdziemy. 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/Dean Drobot
shutterstock gaming gracz2 1200.jpg
Skradanki. Gatunek gier zapomnianych?

- Nauka z gier to bardzo dobre rozwiązanie, musimy iść z duchem czasu - mówi Joanna Tynor, prezes Drago Entertainment. - Obecnie technologia rozwija się w takim tempie, że jeśli dziś ograniczymy do niej dostęp młodemu pokoleniu, to w przyszłości może sobie z tym nie poradzić. Edukacja za pośrednictwem gier, tabletów, symulatorów jest jak najbardziej wskazanym rozwiązaniem - dodaje. 


Posłuchaj
18:06 czwórka strefa gamingu 6.09.2020.mp3 Edukacyjny potencjał gier komentują eksperci (Strefa Gamingu/Czwórka)

 

Podobnego zadnia jest Emil Leszczyński, przewodniczący SimFabric, który technologie uważa za narzędzie, z którego trzeba korzystać. - Warto przez gry edukować młodych ludzi, zwłaszcza w dzisiejszych czasach pandemii i lockdownu - podkreśla. 

Czytaj także:

Minecraft - nie tylko geometria

Wielu młodych użytkowników korzysta z gry "Minecraft" by uczyć się geometrii przestrzennej. - Budowanie z klocków, tworzenie przestrzennych układów pozwala rozwinąć umysł dziecka. Przez tego typu gry umysł pracuje, dzieci uczą się myśleć logicznie, rozwiązują zagadki, uczą się też podstaw programowania - zauważa ekspertka. 

- Gry mogą rozwijać umiejętności, których normalnie byśmy nie posiedli - mówi Emil Leszczński i zwraca uwagę, na ogromny potencjał symulatorów. - Symulatory są jednymi z pierwszych programów jakie powstawały na komputery, te wczesne w latach 60. i 70. Dziś przeżywają renesans i one mają bardzo duży potencjał edukacyjnym - dodaje. 

Czytaj także:

Nauka dla starszych i młodszych

Warto mądrze korzystać z gier od najmłodszych lat. Joanna Tynor przyznaje, że jej 6-letnie córki chętnie sięgają po "Little alchemy". - To gra, w której dzieci mogą poznać zasady łączenia się poszczególnych substancji np. połączenie z ziemią, połączenie z wodą, co powstanie, czym są minerały, czym jest lawa - wyjaśnia. - Edukują również komputerowe kolorowanki, puzzle, memory - dodaje. 

- Ogromny potencjał ma też gra "Evolv", która pozwala na stworzenie stwora - od jednokomórkowca, przez proces ewolucji, pozwala wykształcić stwora, który wyjdzie z wody i wyewoluuje aż do ssaka - poleca gość Łukasza "JeffreJa" Chmiela. - Co ciekawe najlepsze są te gry, które nie mają w opisie słowa "edukacyjne" - dodaje.

Edukacyjny potencjał niosą w sobie także gry eksploracyjne jak "No man sky", dawne gry papierowe, które zostały przeniesione do sieci jak np. "Milionerzy", czy gra "Sims", która może uczyć budowania, projektowania czy funkcjonowania w społeczeństwie. Eksperci podkreślają ukryty potencjał wielu gier, który świetnie może służyć nauce.

***

Tytuł audycji: Strefa gamingu

Prowadzi: Łukasz "JeffreJ" Chmiel

Goście: Joanna Tynor (prezes Drago Entertainment), Emil Leszczyński (przewodniczący SimFabric)

Data emisji: 06.09.2020

Godzina emisji: 12.20

pj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Dying Light 2" - premiera dopiero w przyszłym roku?

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2020 11:21
Niepokojące doniesienia w sprawie "Dying Light 2" pojawiły się w internecie. Jeden z serwisów o grach komputerowych, powołując się na wypowiedzi pracowników Techlandu informuje, że premiera polskiej superprodukcji może zostać przesunięta na przyszły rok.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Grand Theft Auto V - do kiedy będzie za darmo?

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2020 10:59
Tym razem pomysł twórców "Fortnite’a" przeszedł najśmielsze oczekiwania fanów. Od kilku dni na platformie Epic Games Store całkowicie bezpłatnie można pozyskać swoją kopię "Grand Theft Auto V".
rozwiń zwiń