Jak pisać scenariusze sztuk teatralnych?

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2019 14:39
- Staramy się określić, co nas interesuje, jakie formy chcemy podjąć, a potem jak "widzieć", rozwijać i pielęgnować słowa, które chcemy rozwijać - mówił w Czwórce dramtopisarz Tomasz Gromadka.
Audio
  • Tomasz Gromadka o sztuce tworzenia scenariuszy teatralnych i poświęconych temu zagadnieniu warsztatach (W to mi graj/Czwórka)
(zdj. ilustracyjne)
(zdj. ilustracyjne)Foto: aerogondo2 / Shutterstock.com

ignacy liss 1200.JPG
Ignacy Liss: granie spektakli to nieustanna praca nad rolą

"Pisanie nocą" to nowa inicjatywa, cykl warsztatów, których uczestnicy wymieniają się wzajemnie inspiracjami i wspólnie uczą się pisać sztuki teatralne. - Często popadamy w trans pisarski - opowiadał jej pomysłodawca, Tomasz Gromadka. - Nasza "inspira" to to, co możemy dostać od życia. 

Czym jest "Stół Powszechny" i jak przebiegają warsztaty? Jak powstają nowe scenariusze teatralne? Jakie narzędzia potrzebne są dramatopisarzom i jaka jest różnica między dramatopisarzem i dramaturgiem? Jak prowadzi się warsztaty z więźniami? O tym w nagraniu rozmowy ze studia Czwórki. W programie wybraliśmy się także do Opery Krakowskiej i udowodniliśmy, że "Studenci mają głos".

Zapraszamy także do wysłuchania nagrania drugiej godziny audycji "Sztuka teatru", w której "Ostatni" - premierowy spektakl w Nowym Teatrze w Warszawie. Rozmawialiśmy na ten temat z aktorem Romualdem Krężelem. Zajrzeliśmy też na premierę spektaklu "Random" do stołecznego Teatru Ochoty.

***

Tytuł audycji: W to mi graj

Prowadzi: Michał Piwowarek

Gość: Tomasz Gromadka (dramatopisarz, dramaturg, poeta oraz animator kultury)

Data emisji: 16.02.2019

Godzina emisji: 13.15

kd/pj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Wyzwolenie". Anna Augustynowicz czyta Stanisława Wyspiańskiego

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2019 13:00
- Każdy czas daje dla "Wyzwolenia" inne rozwiązania. Po raz pierwszy zrobiłam to przedstawienie w 2003 roku w Teatrze Współczesnym w Szczecinie. Teraz, w Teatrze Polskim w Warszawie, patrzę na ten tekst przez pryzmat trzech pokoleń Polaków - opowiada reżyserka Anna Augustynowicz. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ignacy Liss: granie spektakli to nieustanna praca nad rolą

Ostatnia aktualizacja: 09.02.2019 15:00
Student II roku Akademii Teatralnej pod reżyserskim okiem Andrzeja Seweryna na deskach Teatru Polonia w Warszawie buduje postać, która milczy. - Słowo w sztuce jest ostatecznością. Bez słów można wiele pokazać, można stworzyć wiarygodną postać - opowiada Ignacy Liss.
rozwiń zwiń