Nowe Technologie

Przyszłość hostingu wg Gartnera

Ostatnia aktualizacja: 27.01.2013 14:58
Analiza rynku usług hostingu zarządzanego pt. „2013 Managed Hosting Magic Quadrant” pozwala na wyróżnienie 5 podstawowych trendów. Jest to skorelowane z dostępnymi na rynku narzędziami ograniczania kosztów.
Przyszłość hostingu wg Gartnera
Foto: Glow Images/East News

Trendy wg analityków Gartnera

  • Infrastruktura jest tylko środkiem do celu – w zależności od potrzeb biznesowych klienta w zakresie skalowalności, dostępności, wydajności, czy bezpieczeństwa optymalny może okazać się jeden z kilku modeli korzystania z infrastruktury IT – z wirtualizacją lub bez, na dedykowanych serwerach lub współdzielonych, zarządzanych lub samoobsługowych,
  • Integracja rozwiązań jest kluczem do sukcesu – wszelkie rozwiązania składające się z więcej niż jednego urządzenia, środowiska, czy systemu wymagają nie tylko początkowej konfiguracji, ale też doskonalenia konfiguracji w czasie (fine-tuningu) wraz ze zmieniającymi się parametrami korzystania, czy potrzebami klienta; stopień i sposób integracji może znacznie wpływać na ponoszone koszty oraz osiągane efekty biznesowe,
  • Standaryzacja ułatwia życie – korzystanie ze standardowych rozwiązań jest korzystne i zalecane przez analityków Gartnera zarówno przy wdrożeniu, customizacji, czy integracji rozwiązania, ponieważ ogranicza koszty i redukuje liczbę popełnianych błędów, w szczególności ludzkich,
  • Każdy rodzaj infrastruktury wymaga zarządzania – pojedynczy serwer dedykowany, czy też rozbudowane rozwiązanie Cloud IaaS – każde rozwiązanie infrastrukturalne wymaga monitoringu sprawności i wydajności, aplikowania aktualizacji, wykonywania kopii bezpieczeństwa, czy procedur disaster recovery; Gartner wskazuje na konieczność ustalenia odpowiedzialności za te obszary,
  • Proaktywna obsługa klienta jest ważnym wyróżnikiem – Gartner zauważa, że pasywna obsługa prostych zapytań klienta kształtuje się na rynku na równym poziomie, podczas gdy prawdziwym wyróżnikiem (ang. Unique Selling Point) jest udzielanie wsparcia w rozwiązywaniu problemów i osiąganiu celów biznesowych, a nie tylko technicznych, w szczególności w trybie wyprzedzającym, a nie reagującym na zapytania.

„Czasy kryzysu zmieniają oczekiwania polskich klientów wynajmujących serwery dedykowane – oczekują oni wyższej jakości usługi i gwarancji zgodności z wymogami prawnymi, swobody w samodzielnym, zdalnym zarządzaniu wynajętą infrastrukturą, ale z drugiej strony pro-aktywnego podejścia dostawcy usługi w sytuacjach wymagających podjęcia ważnych decyzji” – relacjonuje stan polskiego rynku Grzegorz Brzeski z Warsaw Data Center.

Oszczędności

Wg ekspertów Warsaw Data Center firmy i organizacje szukające oszczędności w zakresie wynajmu infrastruktury IT powinny ograniczać ryzyko strat finansowych i utraty zaufania korzystając z trzech ważnych narzędzi:

  1. gwarancji umownych – dotyczących jakości i ciągłości usług, ale też zgodności z przepisami,
  2. zdalnej samoobsługi – pełnej kontroli nad usługami i sprzętem,
  3. pro-aktywnego wsparcia ze strony Data Center – wyprzedzania ważnych decyzji biznesowych i technicznych fachowymi rekomendacjami.



autor: Cezary Tchorek-Helm

Zobacz więcej na temat: firma oszczędności tuning
Czytaj także

Interactive Intelligence w kwadrancie liderów Gartnera

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2012 00:00
Interactive Intelligence została umieszczona w kwadrancie liderów raportu Gartnera "2012 Magic Quadrant for Contact Center Infrastructure, Worldwide".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Contact center przyszłości

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2012 00:00
Jak twierdzi Gartner w raporcie "Hype Cycle for Contact Center Infrastructure 2012", w czasie najbliższych 5-10 lat centra obsługi klienta zaczną używać unikalnych technologii, a popularnymi rozwiązaniami staną się: dopasowanie osobowości konsultanta i dzwoniącego, wirtualni asystenci, rozmowy wideo, wykrywanie emocji oraz zarządzanie interakcjami z klientem w mediach społecznościowych.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Gartner ocenił systemy IVR

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2012 11:37
Eksperci firmy Gartner przeanalizowali działania producentów systemów IVR pod kątem innowacyjności oraz strategii rynkowych, produktowych i sprzedażowych.
rozwiń zwiń