Nowe Technologie

Czego oczekują konsumenci od technologii mobilnych

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2013 11:31
Jak wynika z najnowszych badań First Data - popularyzacja smartfonów spowodowała, że oczekiwania konsumentów w zakresie nowych technologii upodobniły się. Instytucje finansowe i punkty handlowo-usługowe łączy jedno – klient, który oczekuje prostych i intuicyjnych rozwiązań mobilnych.
Czego oczekują konsumenci od technologii mobilnych
Foto: glowimages.com

Celem badań było zebranie informacji o tym, jak zmienia się poziom wiedzy wśród konsumentów, a co za tym idzie ich postawy i zachowania, gdy kupują, płacą i zarządzają swoimi finansami. Badania przeprowadzono w 10 krajach (Brazylii, na Bliskim Wschodzie, Chinach, Niemczech, Indiach, Meksyku, Polsce, Singapurze, Wielkiej Brytanii i USA) za pośrednictwem internetu, na grupie prawie 4000 konsumentów - posiadaczy kart debetowych i/lub kredytowych. Jakie są najciekawsze wnioski płynące z sondażu?

Po pierwsze, wśród globalnej populacji konsumenci oczekują wygodnych rozwiązań technologicznych, łatwych i przyjaznych w użyciu. Po drugie, konsumenci chcą być traktowani wyjątkowo – i otrzymywać spersonalizowane oferty dopasowane do ich indywidualnych potrzeb. Po trzecie, konsumenci chcą dzielić doświadczeniami i informacjami na temat produktów i usług finansowych z innymi użytkownikami za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Wygoda i kontrola

Połączenie kanałów online i offline powoduje, że płatności i usługi finansowe mogą być bardziej intuicyjne i łatwiejsze w użyciu. Konsumenci czekają na technologię, która spełni te obietnice.

  • Ponad połowa globalnej populacji chce używać technologii łatwej w obsłudze. Największy procent takich odpowiedzi zanotowano w Brazylii, Chinach i na Bliskim Wschodzie.
  • Trzy czwarte (71%) oczekuje dostępu do swoich kont w czasie rzeczywistym, by móc swobodnie zarządzać swoimi finansami z każdego miejsca na świecie. Aż 76% entuzjastów takiego rozwiązania to mieszkańcy USA.
  • Prawie połowa respondentów zrezygnuje z używania technologii lub aplikacji, jeśli nie będzie ona intuicyjna i łatwa w użyciu.

Oferta szyta na miarę

Konsumenci zdają sobie sprawę, jak dużo informacji o nich gromadzą firmy, z których usług korzystają –dlatego oczekują, że ich potrzeby będą dobrze rozpoznane.

  • Niemal połowa konsumentów chciałaby, aby firmy ulepszyły proces personalizacji ofert i promocji, w  USA odsetek  ten sięga aż 85%.
  • 58% konsumentów uważa, że banki konstruując ofertę powinny w większym stopniu uwzględniać indywidualne potrzeby klientów.

Socmedia

Technologia zmieniła sposób komunikacji pomiędzy firmami a konsumentami: w miejsce monologu pojawił się dialog, w tym komunikacja inicjowana przez klienta. Dzięki portalom społecznościowym i innym formom internetowej aktywności konsumenci mogą wpływać na otoczenie znacznie bardziej niż kiedyś.

  • Połowa badanych dzieli się w sieci opiniami na temat produktów. Odsetek ten jest najwyższy w Indiach (70%) i w Niemczech (60%).
  • Ponad połowa konsumentów zanim dokona zakupu szuka porady w mediach społecznościowych. W Chinach i Indiach odsetek ten jest najwyższy i wynosi 80%.
  • Prawie połowa pytanych chętniej wybiera firmy, które umiejętnie wykorzystują najnowsze technologie i media społecznościowe.

O badaniu

Ankieterzy przeprowadzili badania jakościowe połączone z wywiadami wśród osób powyżej 18 roku życia, które korzystają z usług instytucji finansowych. Dodatkowo, dedykowana grupa respondentów brała udział w dwutygodniowym panelu dyskusyjnym online. Konkluzje oparte są na wynikach dwóch etapów badań przeprowadzonych w USA w 2012 roku. Połączeniu różnych metod badawczych rozłożonych w czasie daje kompleksowy obraz szybko zmieniających się postaw i zachowań konsumentów.   



autor: Badanie First Data

Czytaj także

Ile potrzebujemy funkcji w miliardzie smartfonów

Ostatnia aktualizacja: 12.03.2013 03:00
Smartfon to urządzenie z zasady wielofunkcyjne. Nie jest to jednak prawda oczywista dla większości użytkowników. Większość nie potrzebuje lub nie wykazuje aktywności poznawczej zmierzającej do tego aby używać czegoś więcej niż kilku podstawowych funkcji smartfonu.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Polacy a bezpieczeństwo urządzeń mobilnych

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2013 12:00
Aż 19,7 proc. respondentów biorących udział w badaniu przeprowadzonym na zlecenie firmy Trend Micro przechowuje hasła na smartfonach lub tabletach.
rozwiń zwiń
Czytaj także

60 proc.młodych Europejczyków ma smartfon

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2013 10:08
Według raportu Telefonica Global Millenial Survey, aż 49 proc. osób z Europy Środkowo-Wschodniej korzysta z Internetu, poszukując danych na temat najnowszych wydarzeń.
rozwiń zwiń