Nowe Technologie

Adobe Digital Index: budżety reklamowe rosną

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2012 00:00
Adobe Digital Index zawiera opis sytuacji w branży reklamy cyfrowej w II kwartale 2012 r. oraz prognozę do końca roku. Firma Adobe co roku analizuje aktywność reklamodawców i użytkowników branży, w której roczne nakłady przekraczają 2,5 mld USD.
Adobe Digital Index: budżety reklamowe rosną
Foto: Glow Images/East News

 

Według raportu wydatki reklamodawców na marketing w wyszukiwarkach utrzymują się na wysokim poziomie, z tendencją wzrostową w obszarze urządzeń mobilnych, ponieważ wskaźniki konwersji w przypadku tabletów są wyższe niż w przypadku komputerów stacjonarnych. Ponadto raport pokazuje, że znacznie wzrosło zaangażowanie konsumentów na Facebooku, co wiąże się m.in. z faktem, że specjaliści od marketingu wykorzystują coraz lepsze narzędzia dedykowane dla tego serwisu.

 

Najważniejsze wnioski raportu dotyczące II kwartału 2012

 


  • Reklama w wyszukiwarkach nadal się rozwija, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie i jest ważnym kanałem marketingu cyfrowego. W Stanach Zjednoczonych wydatki na marketing w wyszukiwarkach wzrosły o 13% w ujęciu rok do roku, a zwrot z inwestycji stale się poprawia. Także w Wielkiej Brytanii i Niemczech odnotowano znaczny wzrost wydatków na marketing w wyszukiwarkach — odpowiednio o 18% i 12% w porównaniu z rokiem poprzednim.

  • Ruch mobilny, zwłaszcza generowany przez tablety, nadal daje reklamodawcom duże możliwości. Wprawdzie wskaźnik CPC (Cost Per Click — koszt  za kliknięcie ) jest dla tabletów nadal niższy niż dla komputerów stacjonarnych, ale wskaźniki konwersji były o 20% wyższe. Oznacza to, że specjaliści od marketingu mogą znacznie zwiększyć zwrot z inwestycji przez ukierunkowanie wydatków na reklamę wyświetlaną na tabletach.

  • Marki nadal inwestowały duże środki na Facebooku, aby zwiększać liczbę fanów, dzięki czemu liczba użytkowników na stronach firmowych wzrosła na całym świecie o 21% w ujęciu kwartał do kwartału i o 84% w ujęciu rok do roku. Wzrosło także zaangażowanie marek na Facebooku — o 60% kwartał do kwartału i o 338% rok do roku.

 

Prognoza na III i IV kwartał 2012

 

Na podstawie indeksu klientów z okresu poprzednich trzech kwartałów (licząc od III kw. 2011) można określić pewne istotne trendy.

 


  • Przewiduje się, że wydatki w Stanach Zjednoczonych na marketing w wyszukiwarkach będą wzrastać w tempie 10–15% rok do roku. Jeżeli reklama cyfrowa nadal będzie w dobrej kondycji, można oczekiwać 15-procentowego wzrostu w Wielkiej Brytanii i Niemczech, czyli na dwóch największych w Europie e-rynkach.

  • Szacuje się, że ruch generowany przez tablety i smartfony (z którym według prognozy pod koniec roku będzie związanych 16-20% wszystkich wydatków na marketing w wyszukiwarkach) będzie na koniec roku stanowił 20% całego ruchu w Internecie. Ponadto specjaliści od marketingu będą prawdopodobnie kierowali więcej środków na reklamę w wyszukiwarkach na urządzenia mobilne, zwłaszcza na tablety, aby zwiększyć zwrot z inwestycji w reklamę.

  • Według szacunków liczba firmowych stron na Facebooku wzrośnie do końca roku o 45%, co może ułatwić firmom zwiększenie zaangażowania konsumentów. Prawdopodobnie będzie to możliwe dzięki zmianom na platformie Facebooka, takim jak osie czasu dla marek oraz mierzenie wyników działań Facebooku.

 

Global Digital Advertising Update

 

Całą publikację Q2 2012 Global Digital Advertising Update, wraz z innymi raportami Adobe Digital Index można pobrać tutaj  Analiza marketingu cyfrowego oraz dane z Facebooka oparte są na danych pochodzących z Adobe AdLens i Adobe Social, części platformy Adobe Digital Marketing Suite. Dane są oparte na indeksie klientów z największych branż, takich jak handel detaliczny, rozrywka, artykuły konsumpcyjne, motoryzacja i finanse.

 

 



Czytaj także

Koniec z agresywną reklamą w internecie

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2011 08:33
Sami marketingowcy przyznają, że odbiorcy mieli już dosyć. Internauci bronią się przed reklamami, jak mogą.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Socmedia mają więcej niż myślimy

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2012 23:00
Wyniki 2. edycji Adobe Digital Index mówią o dużym niedoszacowaniu wpływu mediów społecznościowych. Badanie obejmuje gigantów, takich jak Facebook, Twitter, Pinterest, Tumblr, Blogger, YouTube i Yelp oraz ponad 1.700.000.000 wizyt na stronach serwisów handlowych branż handlu detalicznego, turystyki i mediów. Wnioskiem głównym jest niedocenianie socmediów przez marketing.
rozwiń zwiń