Patrzcie w niebo - trzy planety blisko siebie

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2015 20:00
Ostatnie noce w Polsce były pochmurne, ale w najbliższych dniach warunki do obserwacji nieba mogą być nieco lepsze. A widać na nim coś niezwykłego: trzy planety, które są wyjątkowo blisko siebie.
Koniunkcje planet to widowiskowe zjawiska na niebie
Koniunkcje planet to widowiskowe zjawiska na niebieFoto: NASA.

Jedne z najjaśniejszych obiektów na niebie w nocy to wcale nie gwiazdy, tylko właśnie planety: Wenus, Mars i Jowisz. Widać je teraz bardzo blisko siebie, tworzą jakby mały trójkąt.

Trzeba wstać mniej więcej dwie godziny przed świtem i spojrzeć na wschód - tłumaczy BBC doktor Massey z Królewskiego Towarzystwa Astronomicznego w Wielkiej Brytanii. - Przez lornetkę widać je na najlepiej. To fantastyczne widowisko - podkreśla naukowiec.

W najbliższych dniach planety zaczną się od siebie oddalać, ale zanim pójdą własnymi drogami, za tydzień na krótko dołączy do nich jeszcze srebrny rogal Księżyca. Następne takie zjawisko - dopiero za pięć lat.

(IAR)

NASA pokazała zdjęcia cyklonu na Jowiszu. "Jest większy niż ziemia"

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2015 11:45
Jest gigantyczny i szaleje na planecie Jowisz od kilkuset lat. Szczegółowe zdjęcia ogromnego cyklonu, znanego jako Wielka Czerwona Plama, opublikowała NASA.

Ciemna materia, neutrina i inne tajemnice Wszechświata

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2015 03:54
W ciągu dwóch lat możemy zobaczyć pierwsze cząstki ciemnej materii – zapowiadają fizycy z Narodowego Centrum Badań Jądrowych w Świerku.

"Nikt się tego nie spodziewał". Niezwykłe odkrycie astronomów

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2015 12:15
Kosmiczna sonda Rosetta odkryła cząsteczkowy tlen na komecie 67P. To kompletnie zaskoczyło astronomów.