X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Stare gwiazdy świecą najjaśniej, młode chcą im dorównać

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2012 13:02
Co prawda nikt nie lubi jak mu ktoś zagląda w metrykę, ale ci artyści nie muszą się przejmować upływającymi latami. Z biegiem czasu ich gra coraz bardziej zbliża się do perfekcji. Recenzujemy krążki Perlmana, Pires i Polliniego, a także dwóch młodych gniewnych, którzy mają szansę pójść śladami mistrzów.
Eternal Echoes: Songs And Dances For The Soul
Eternal Echoes: Songs And Dances For The Soul

Dla legendarnego Itzaka Perlmana muzyka żydowska, klezmerska to nie pierwszyzna. Ten wybitny, legendarny skrzypek nagrał tyle klascycznego repertuaru, że może sobie od czasu do czasu pozwolić na sprawienie przyjemności także sobie. A o tym, że muzyka żydowska gra mu w duszy, wystarczy się przekonać sięgając po jego kilka płyt, na których oddaje się medytacji nad przeszłością swojego narodu i jego bogatej kultury. Każdemu, kto lubi te rytmy, tę pasję, duchowość nie trzeba będzie zbytnio polecać „Eternal Echoes: Songs And Dances For The Soul” (wyd. Sony), który współtworzy z kantorem Yitzchakiem Meir Helfgotem. Niebagatelna muzyka.

/

Przeglądając dyskografię legendarnej pianistki Marii Joao Pires widać jak na dłoni, że kilku kompozytorów ukochała najbardziej. Na pewno na jej prywatnej liście najważniejsze miejsca zajmują Chopin i Mozart, poniżej zaś lokują się Shubert, Schuman i Beethoven. Najnoszy krążek nagrany dla Deutsche Grammophon wraz z Claudio Abbado i jego Orkiestrą Mozarta to rejestracja 27 i 20 koncertu autora „Wesela Figara”. Po znakomitym komplecie sonat, dla wielu najlepszej interpretacji z możliwych, portugalska pianistka kontynuuje nagrywanie wszystkich koncertów fortepianowych Mozarta. Co ciekawe nie natrafiłem w jej dyskografii na żadne duety fortepianowe tego kompozytora. Szkoda, bo spotkanie na szczycie tej pianistki, w tym repertuarze, choćby z Marthą Argerich, byłoby niezapomnianym przeżyciem.

W zeszłym roku jeden z najwybitniejszych włoskich pianistów wszechczasów nagrał bardzo dobrze oceniany pierwszy koncert fortepianowy Brahmsa wraz z Christian Thielemann i Dresden Staatskapelle. W tym roku Maurizio Pollini, wielki chopenista, prezentuje 24 preludiów Op. 28 i nokturny Op. 27 i 4 mazurki Op. 30 polskiego kompozytora. Która to już płyta poświęcona Chopinowi w grubej dyskografii Polliniego?

/
Uff trochę się ich uzbierało. Krążek ten stanowi prezent na 80 urodziny zrobiony zarówno sobie, jak i wiernym miłośnikom twórczości pianisty. Mam nadzieję, że nie zginie w natłoku chopinowskich produkcji.

Lang Lang nie musi się martwić o finansowy i liczbowy sukces swojego najnowszego albumu, który w całości poświęcony został muzyce Fryderyka Chopina. Ten supergwiazdor z Chin świeci muzyczne i medialne triumfy, a każda jego kolejna płyta okazuje się sukcesem kasowym i spotyka się też w większości z pozytywnymi recenzjami. Pianista nagrał w 2008 roku album z dwoma koncertami fortepianowymi naszego kompozytora z Zubinem Mehtą, a zeszły rok poświęcił także innemu romantycznemu mistrzowi fortepianu – Lisztowi. Na „The Chopin Album” usłyszymy Étudy Op. 25 i Andante Spianato & Grande Polonaise, Op. 22.

/

Zapewne to wielu z Państwa zdziwi, ale nazwisko Davida Greilsammera kojarzy mi się przede wszystkim z naszym kompozytorem, utalentowanym i niedocenionym przede wszystkim w Polsce Aleksandrem Tansmanem. To właśnie jego II koncert fortepianowy ten niemiecki pianista i dyrygent zagrał w otoczeniu „Rhapsody in blue” Gershwina i „Fantazji na fortepian i orkiestrę” Nadii Boulanger. A przecież powinien mi się kojarzyć przede wszystkim ze znakomitą interpretacją dzieł Mozarta przynajmniej od czasu, gdy wydał w 2006 roku krążek z jego trzema wczesnymi koncertami fortepianowymi. W październiku 2012 roku David Greilsammer i "L'Orchestra Chambre De Geneve" rozpoczęli 10-miesięczne tournee prezentujące koncerty fortepianowe Mozarta. Na krążku najnowszym krążku nagranym dla Sony znajduje się 23 symfonia i 9 koncert fortepianowy, a także nadający płycie dwuznaczny, współczesny kształt, krótki, dziesięciominutowy utwór Denisa Schulera „In Between”, który rozdziela kolejne części mozartowskiego utworu scenicznego „Thamos, Konig n Agypten”.

Tomasz Skóra

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

30 lat bez mistrza. Tydzień z muzyką Rubinsteina

Ostatnia aktualizacja: 17.12.2012 14:00
20 grudnia mija 30 lat od śmierci Artura Rubinsteina, jednego z najwspanialszych pianistów wszech czasów. Rocznicę będziemy w Dwójce obchodzić przez cały najbliższy tydzień.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Legendarny łódzki koncert Rubinsteina!

Ostatnia aktualizacja: 21.12.2012 09:57
W Dwójce trwa tydzień z muzyką tego wybitnego pianisty. Z tej okazji przypomnimy jego słynny występ w rodzinnym mieście z roku 1975.
rozwiń zwiń