X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

30 - letnia piosenka broni honoru rocka

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2011 16:59
Utwór grupy Journey "Don't Stop Believin" był najlepiej sprzedającym się rockowym singlem w bardzo słabym dla tego gatunku roku 2010.
Audio

Już w 2009 r. sytuacja wydawała się fatalna. Udział rockowych piosenek w rocznych podsumowaniach 100 najlepiej sprzedających się singli w Wielkiej Brytanii stanowił ledwie 13% całości. W tym roku, jak wylicza magazyn MusicWeek, liczba ta spadła do krytycznego poziomu 3 proc. Muzyków z gitarami na prąd wyprzedzają raperzy (47 piosenek w setce) gwiazdy pop (40), a nawet twórcy muzyki dance (10). Jest to najgorszy wynik dla rockowych singli od półwiecza. Tymczasem jeszcze w 2008 r. do pierwszej setki trafiło 27 przebojów z pnia rock'n'rollowego.

Wśród tegorocznych rockowych rodzynków, które weszły na prestiżową listę 100 najbardziej dochodowych singli są: piosenka "Dogs Day Are Over" grupy Florence and The Machine , utwór "Hey, Soul Sister" grupy Train oraz najwyżej notowane spośród rockowych hitów "Don't Stop Believin" zespołu Journey, które znalazło się na 25 miejscu.

Najlepiej sprzedający się rockowy singiel ostatnich 12 miesięcy na świat przyszedł już w 1981 roku. Wówczas piosenka o młodzieżowej potrzebie wolności cieszyła się popularnością głównie w Ameryce Północnej osiągając odpowiednio 9. i 2. miejsce na listach przebojów w USA i Kanadzie. Wyspy do utworu zaczynającego się od charakterystycznego klawiszowego riffu przekonały się dopiero w ostatnim roku.

Drugi żywot piosence zapewniło włączenie jej do ścieżki dźwiękowej popularnego serialu muzycznego "Glee", emitowanego przez stację Fox. Utwór zaczął się pojawiać w programach typu "X – Factor". Potwierdzeniem odradzającej się popularności przeboju Journey było wspólne wykonanie "Don't Stop Believin" przez Lady Gagę, Eltona Johna, Bruce'a Springsteena, Stinga, Blondie i Shirley Bassey podczas nowojorskiego koncertu na rzecz fundacji ratującej lasy deszczowe.

Zdaniem części specjalistów obecna sytuacja rocka na rynku jest wynikiem działań największych firm płytowych, inwestujących w szybkie, lecz krótkie kariery bohaterów telewizyjnych castingów oraz odgrzewających artystów sprawdzonych, znanych i lubianych. Prawdą jest, że ci ostatni bohaterowie stadionów, pamiętający czasy kolejnych gitarowych boomów, powoli będą odwieszać instrumenty na kołek. Czyżby czekała nas przyszłość bez rockowych dinozaurów?

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Saksofonowy fenomen z Baker Street

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2011 12:01
Na smutną okoliczność śmierci Gerry’ego Rafferty'ego wspominamy pomnikowy utwór tego nieco zapomnianego muzyka.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Oto brzmienie 2011 roku wg BBC

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2011 14:30
Zwyciężczyni konkursu BBC dla młodych artystów jeszcze kilka lat temu groził koniec kariery. Dziś pisze piosenki dla Justina Timberlake'a czy Alicii Keys.
rozwiń zwiń