X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Mozart przed trybunałem

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2012 22:00
Tym razem sędziowie Płytowego Trybunału Dwójki przysłuchiwali się XX Koncertowi fortepianowemu d-moll Wolfganga Amadeusza Mozarta.
Mozart przed trybunałem
Foto: Grzegorz Śledź/PR2

Prapremiera Koncertu fortepianowego d-moll (KV 466) odbyła się w lutym 1785 roku w Wiedniu. W roli solisty wystąpił sam kompozytor. Opócz XXIV Koncertu fortepianowego c-moll XX był jedyną znaną w XIX w. kompozycją Mozarta w tym gatunku.

"Kto słucha nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki" - audycja Jacka Hawryluka z udziałem Doroty Kozińskiej, Kacpra Miklaszewskiego i Karola Radziwonowicza.

Zwycięzca:

Malcolm Bilson (instrument Philipa Belta 1977, na podstawie instrumentu Mozarta, skonstruowanego przez Antona Waltera w Wiedniu, na początku lat 80. XVIII wieku), The English Baroque Soloists, dyr. John Eliot Gardiner (CD Archiv Produktion 1987)

Pozostałe wykonania:

Clara Haskil, Orchestre des Concerts Lamoureux, dyr. Igor Markevitch (LP Philips 1961)

Piotr Anderszewski, Scottish Chamber Orchestra (Virgin 2006)

Christian Zacharias, Orkiestra Kameralna z Lozanny (MDG 2008)

Arthur Schoonderwoerd (kopia instrument Antona Waltera, ok. 1782), Cristofori (Accent 2012)

Maria João Pires, Orchestra Mozart, dyr. Claudio Abbado (DG 2012)

Następna audycja:

sobota, 17 listopada, godz. 17.00
Alban Berg, Koncert skrzypcowy
Sędziowie: Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski. Wojciech Michniewski
(nagranie audycji w środę, 7 listopada, o godz. 19.00. Rezerwacja wejściówek: trybunal@polskieradio.pl)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Szeherezada inspirowała Ravela

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2012 17:15
Maurice Ravel planował napisanie opery na kanwie "Baśni z tysiąca i jednej nocy", ale ostatecznie zrealizował cykl pieśni-poematów z orkiestrą.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Niezwykłe sonaty Eugène'a Ysaÿe

Ostatnia aktualizacja: 30.06.2012 20:45
W "Płytowym Trybunale Dwójki" zastanawialiśmy się nad wspaniałym cyklem solowych dzieł skrzypcowych - kanonu wiolinistyki XX wieku. Wśród jurorów znalazł się Jakub Jakowicz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak grać Haydna

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2012 17:00
Płytowy Trybunał Dwójki radzićł nad interpretacjami I Koncertu skrzypcowego C-dur kapelmistrza z Eszterháza.
rozwiń zwiń