Polowanie na rycerza bez konia

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2013 10:02
– Pisząc historie o nietypowych bohaterach, próbujemy walczyć z gotowymi schematami – mówią w Dwójce młodzi autorzy bajek dla dzieci, którzy wiedzą, że absurdy są czasem potrzebne.
Audio
Baśń o Rycerzu bez Konia, Teatr Groteska w Krakowie
"Baśń o Rycerzu bez Konia", Teatr Groteska w Krakowie Foto: Łukasz Malinowski/groteska.pl

Jak twierdzą twórcy bajek, niełatwo jest napisać dobry tekst dla młodszych widzów. – Oprócz frajdy, jaką jest pisanie dla najmłodszych, to też pewnego rodzaju bój z mediami. W to, co robimy, wpisany jest  bunt przeciwko stereotypom. Przecież tworzenie teatru dla dzieci to też odpowiedzialność – mówi Michał Walczak, dramaturg.

Marta Guśniowska, tworząca dla teatru lalek, dodaje, że przez odpowiednie użycie schematów łatwiej dotrzeć do publiczności. – Bardzo lubię absurd w sztuce. Na przykład opowiadanie z perspektywy konia, który zgubił swojego rycerza, chyba bardziej działa na wyobraźnię dziecka niż tradycyjna historia – mówi.

Zapraszamy do wysłuchania audycji z cyklu "Notatnik Dwójki" poświęconej teatrowi dla dzieci. Audycja Moniki Pilch.

(szr)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Ekscentryczne życie brzydkiego kaczątka

Ostatnia aktualizacja: 09.08.2010 14:13
Rozmowa o skomplikowanym życiu i niejednoznacznej twórczości Hansa Christiana Andersena.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dorośli w Dolinie Muminków. Setna rocznica urodzin Tove Jansson

Ostatnia aktualizacja: 09.08.2014 15:00
9 sierpnia wspominamy setne urodziny Tove Jansson - mamy Muminków, twórczyni niezwykłego świata, w którym mogą się odnaleźć zarówno dzieci, jak i dorośli. Zapraszamy do wysłuchania specjalnych audycji poświęconych tej wyjątkowej pisarce.
rozwiń zwiń