X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Zadie Smith: nie chcę cofać się w czasie

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2015 17:00
- Kiedy czytam świetne książki Eleny Ferrante, nie chcę cofać się do XIX wieku - mówi Zadie Smith. - Owszem, uwielbiam "Madame Bovary", ale czuć, że tę książkę napisał mężczyzna.
Audio
  • Literatura współczesna jest... kobietą. Rozmowa z Zadie Smith (Dwójka/Pop-południe)
  • Od "Białych zębów" do "Lost and Found". Justyna Sobolewska analizuje twórczość Zadie Smith (Dwójka/Pop-południe)
Zadie Smith jest jedną z najbardziej utytułowanych pisarek współczesnych. Zdobyła m. in. Whitbread First Novel Award, Orange Prize, Somerset Maugham Award), była także nominowana m.in. do prestiżowej Man-Booker Prize
Zadie Smith jest jedną z najbardziej utytułowanych pisarek współczesnych. Zdobyła m. in. Whitbread First Novel Award, Orange Prize, Somerset Maugham Award), była także nominowana m.in. do prestiżowej Man-Booker PrizeFoto: PAP/DPA/Rolf Vennenbernd

Pisarka przyznaje, że jest zafascynowana tym, co ostatnio dzieje się w literaturze. - Po raz pierwszy w historii kobiety piszą masowo, a ich twórczość pełna jest furii - tłumaczy. - Prezentowane w literaturze portrety kobiet znacznie różnią się od tego, co było w przeszłości. Dziś bohaterek nikt nie śmie się już oceniać. I to ma ogromy wpływ na sposób pisania o kobietach.

Zadie Smith wyjaśnia też dlaczego przyjaźni się tylko z pisarzami i zdradza, czy chciałaby pracować w Hollywood.

Z Justyną Sobolewską rozmawiamy o najważniejszych motywach w twórczości Zadie Smith i o pobycie pisarki w Warszawie, na Big Book Festival (12-14 czerwca).

***

Tytuł audycji: Pop-południe

Prowadzi: Marta Strzelecka

Goście: Zadie Smith (pisarka), Justyna Sobolewska (dziennikarka i krytyk literacki)

Data emisji: 12.06.2015

Godzina emisji: 16.00

kul/fbi

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Wiktoriański detektyw musiał być bogaty

Ostatnia aktualizacja: 29.05.2015 18:00
- XIX-wieczni literaccy detektywi nie pracowali, żeby żyć, lecz żyli aby pracować. To była przede wszystkim pasja - podkreślał publicysta Jakub Demiańczuk.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Lato w Baden" – przeoczone arcydzieło

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2015 21:00
Tłumacz książki "Lato w Baden" Robert Papieski przyznaje, że przystępując do tłumaczenia powieści Leonida Cypkina, nic nie wiedział ani o samym autorze, ani o jego dziele.
rozwiń zwiń