X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Nowo-mowa: Eksperymenty notacji muzycznej

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2007 23:00
By muzyka brzmiała dokładnie tak, jak wykonywali ją dziadowie i ojcowie trzeba starannie się w nią wsłuchiwać – tradycja ustnego przekazywania muzyki jest stara jak świat. Ale można też inaczej: precyzyjnie za pomocą znaków wszystko zapisać.
Audio

Począwszy od notacji neumatycznej, przez menzuralną aż po praktykowaną współcześnie notację na pięciolinii historia notacji muzycznej ilustruje proces dążenia do precyzji zapisu.

W XX wieku pojawiły się jednak nowe sposoby zapisywania muzyki, wykraczające poza pięciolinię, wprowadzające nowe muzyczne znaki. Dlaczego? W jakim celu? Co kompozytorzy w ten sposób chcieli osiąnąć?

O  eksperymentach notacyjnych rozmawiać będę z dyrygentami: Łukaszem Borowiczem i Wojciechem Michniewski w audycji z cyklu nowo-mowa. W środę 28 listopada kwadrans przed 23.00.

Zapraszam Ewa Szczecińska

Zobacz więcej na temat: Ewa Szczecińska Łukasz Borowicz
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Nowy cykl audycji: Musica humana

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2007 12:07
Musica humana - to zgodnie z terminologią Boecjusza - harmonia mikrokosmosu, czyli duszy i ciała (w odróżnieniu od musica mundana, czyli harmonii makrokosmosu). Nasza muzyka, przez ludzi tworzona (musica instrumentalis) jest oczywiście odwzorowaniem tych dwóch poprzednich, wyższych w hierarchii, muzyk. Czemu więc "musica humana"?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nowo-mowa: O współczesnych partyturach

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2007 11:07
W najbliższej nowo-mowie gośćmi będą dyrygenci: Łukasz Borowicz i Wojciech Michniewski a rozmawiać będziemy o współczesnych partyturach.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Musica humana: O liryce trubadurów

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2007 18:45
Liryka trubadurów - pierwsza w dziejach nowożytnych sztuka absolutnie świecka, podporządkowana jest jednej nadrzędnej idei - miłości dwornej (amor corteis).
rozwiń zwiń

Czytaj także

Musica humana: John Dunstable i muzyka angielska

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2007 08:59
"To wydaje się być nowa sztuka, której korzenie i pochodzenie mieszczą się pośród Anglików, wśród których Dunstable jest primus inter pares" - pisał wybitny XV wieczny teoretyk Johannes Tinctoris.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Musica humana: Johannes Ockeghem

Ostatnia aktualizacja: 06.11.2007 22:45
Johannes Ockeghem, kapelmistrz trzech kolejnych królów Francji (w tym Ludwika XI), nazywany w swoich czasach "muzykiem matematycznym", uważany był za człowieka wielkiej szalchetności, głębi i godności.
rozwiń zwiń