X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Głosy w sprawie "Borysa Godunowa"

Ostatnia aktualizacja: 12.11.2009 13:27
Kontrowersyjny "Borys Godunow" (30.10.2009) otworzył nowy sezon (epokę?) w warszawskiej Operze Narodowej. O znaczenie spektaklu zapytaliśmy samych twórców.
Audio

Reżyser przedstawienia, Mariusz Treliński przeniósł akcję arcydzieła Mosurgskiego z XVII-wiecznej Rosji w scenerię współczesnych systemów totalitarnych oraz dyktatury mass-mediów. Poza tym w monumentalnym fresku społeczno-historycznym ujrzał przede wszystkim Szekpirowski z ducha dramat jednostki. Zdecydowanie autorska interpretacja "Borysa Godunowa" wywołała skrajne reakcje zarówno u publiczności (od owacji na stojąco, po buczenie), jak też u krytyków. Jacek Hawryluk na łamach "Gazety Wyborczej" określił spektakl  "kolejną premierą w Warszawie, w której pomysły inscenizacyjne całkowicie podporządkowały sobie stronę muzyczną". Z kolei Jacek Marczyński z "Rzeczpospolitej" twierdził, że w "Borysiego Godunowie" Trelińskiego  "oryginalność splata się z banałem".

 

Oto, jak swoją wizję interpretacyjną uzasadnia sam reżyser:

O kulisach pracy nad przedstawieniem opowiada natomiast wybitny czeski scenograf, Boris Kudlička:

 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Nowa wersja Godunowa

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2009 09:20
W Teatrze Wielkim Operze Narodowej odbędzie się dziś (30.IX) premiera nowej wersji opery "Borys Godunow" Modesta Musorgskiego.
rozwiń zwiń