X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Barłomiej Wąsik: prawdziwa awangarda to Beethoven

Ostatnia aktualizacja: 18.06.2013 17:00
Z jednym z najciekawszych pianistów i aranżerów młodego pokolenia Ewa Szczecińska rozmawiała o awangardowości XIX- wiecznej muzyki fortepianowej: od Beethovena, przez Chopina i Schumanna, po Liszta.
Audio
  • Barłomiej Wąsik: prawdziwa awangarda to Beethoven (Bita godzina/Dwójka)
Bartłomiej Wąsik
Bartłomiej WąsikFoto: Grzegorz Śledź/PR

Bartłomiej Wąsik zyskał ostatnio popularność dzięki smakowitym aranżacjom piosenek o pewnym mieście, przygotowanym dla Stanisławy Celińskiej w ramach projektu "Nowa Warszawa". Miłośnicy world music znają go zapewne z występu zespołu Kwadrofonik na Festiwalu "Nowa Tradycja" oraz znakomitej płyty "Folklove". Koneserzy współczesnej awangardy śledzą natomiast bez wątpienia kolejne premiery utworów młodych polskich kompozytorów, pisanych specjalnie dla - współtworzonego przez Wąsika - Lutosławski Piano Duo.

Okazuje się jednak, że kluczowy wpływ na tego wszechstronnego muzyka wywarła pianistyka klasyczna i romantyczna. - Rozkwit awangardy, zwłaszcza w dziedzinie faktury i harmoni, nastąpił w XIX wieku - uważa Wąsik. - Ale ich źródło bije pod koniec poprzedniego stulecia, zwłaszcza w dorobku Beethovena - podkreśla. Zdaniem gościa Ewy Szczecińskiej źródła Beethovenowskiej awangardy tkwią w genialnym talencie kompozytora, ale też w jego... głuchocie. - On zagospodarował najniższe i najwyższe rejestry fortepianu po to, by w ogóle usłyszeć swoją muzykę - wyjaśnia Wąsik.

Gość audycji "Bita godzina" wyjasnia też m.in., na czym polega przełomowść Etiud Chopina, jak udało się Węgrowi Ligietiemu pogodzić polskiego romantyka z amerykańskimi minimalistami, dlaczego Liszt był kompozytorem religijnym i jaka jest mroczna tajemnica Schumann. Zachęcamy do słuchania.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Stanisława Celińska: odmłodziłam się o 30 lat

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2012 19:49
- Gdy usłyszałam muzykę przygotowaną na mój album "Nowa Warszawa", odpadłam. Poczułam się tak cudownie, jakby ktoś mi podarował najpiękniejszy prezent. Zachciało mi się żyć - mówiła w "Wybieram Dwójkę" słynna aktorka.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kwadrofonik gra Steve'a Reicha - zobacz wideo

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2013 19:30
Warszawska grupa i jej goście wykonali słynny utwór "Music for 18 Musicians” .
rozwiń zwiń