X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Clotaire Rapaille, kod kulturowy i reklama

Ostatnia aktualizacja: 16.10.2019 17:58
- Dobra reklama odpowiada na nasze pragnienia odwzorowujące zachowania kulturowe. Jest koniecznością w świecie, którego społeczeństwa opierają swoje funkcjonowanie na handlu. Reklama jest opowieścią o produkcie, który z określonych powodów dobrze się kojarzy i ma to związek z tym, jak konsument został wychowany - mówił w Dwójce Konstanty Przybora.
Audio
  • Clotaire Rapaille i waga tożsamości konsumenta (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Okładka książki
Okładka książkiFoto: mat. promocyjne

W audycji "O wszystkim z kulturą" rozmawialiśmy o roli oraz znaczeniu naszych doświadczeń i upodobań kulturowych w procesie podejmowania decyzji konsumenckich i wynikających z nich zachowań. Clotaire Rapaille, badacz kultur i ekspert rynku, doradca większości firm z listy Forbes 100, szefem kampanii reklamowych Boeinga, LG, Hondy i Lego spędził lata odkrywając tajemnice zachowań konsumentów i przekazując je największym firmom świata, współtworząc produkty trafiające w sedno potrzeb rynku. Autor książki "Kod kulturowy", która ma właśnie polską premierę uważa, że każdy naród posiada odrębny kod wpływający nie tylko na jego styl życia, ale także wybory konsumenckie.

Kod kulturowy to nieuświadomiony sposób widzenia i wartościowania świata. Każdy kraj ma swój odrębny kod kulturowy. Jak to wygląda w praktyce? Clotaire Rapaille wyjaśnia to na przykładzie różnic w wielkości okien w Stanach Zjednoczonych i Francji. – Domy we Francji posiadają najczęściej małe okna. Byliśmy tyle razy najeżdżani przez wrogów, że budowanie domów z dużymi oknami byłoby czymś niepraktycznym. Kiedy przeprowadziłem się do Ameryki zdziwiło mnie, że wokół domów nie ma płotów a okna są duże. To właśnie kod kulturowy tłumaczy, dlaczego tak bardzo obawiamy się sąsiadów we Francji, a nie boimy się ich mieszkając w USA – twierdzi Clotaire Rapaille.

Co zatem leży u źródeł zachowań odmiennych społeczeństw i różni ludzi na całym świecie? Dlaczego według Clotaire'a Rapaille'a wybieramy jakiś styl życia i kupujemy takie, a nie inne rzeczy? Zapraszamy do wysłuchania nagrania audycji.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadził: Michał Nowak

Gość: Konstanty Przybora (twórca kampanii reklamowych)

Data emisji: 16.10.2019

Godzina emisji: 17.30

mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Marketing, który nie drażni? Reklama natywna zdobywa internet

Ostatnia aktualizacja: 07.07.2014 17:06
Choć ten nowy trend dotyczy na razie zaledwie 3 proc. reklam w internecie, to reklama natywna rozwija się w błyskawicznym tempie. Specjaliści od promocji chcą w ten sposób przekonać do zakupu produktów klientów coraz bardziej niechętnych wobec tradycyjnych reklam.
rozwiń zwiń