X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Warszawa - miasto konfliktu architektury z polityką

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2015 17:00
- Wielu mieszkańców ma krytyczny stosunek do architektury stolicy. A ja cenię jej złożoność, witalność, różnorodność perspektyw - mówił w Dwójce Christian Kerez.
Audio
  • Warszawa - miasto konfliktu architektury z polityką (Kwadrans bez muzyki/Dwójka)
Pałac Kultury i Nauki. Jak zauważa Kerez, starsi warszawiacy widzą w nim głównie symbol zniewolenia. Ale dla młodszych to już drapacz chmur w stylu art deco z elementami folklorystycznymi
Pałac Kultury i Nauki. Jak zauważa Kerez, starsi warszawiacy widzą w nim głównie symbol zniewolenia. Ale dla młodszych to już "drapacz chmur w stylu art deco z elementami folklorystycznymi"Foto: Ulf Liljankoski/flickr.com, lic. CC BY-ND 2.0

Kilka lat temu szwajcarski architekt wygrał konkurs na projekt budynku Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Jego projekt ostatecznie nie został zrealizowany, choć nawiązywał wprost do modernistycznej architektury stolicy. Christian Kerez zachwycił się tym, o czym niektórzy chcieliby zapomnieć, czyli warszawską architekturą czasów komunizmu.

- Po II wojnie światowej sposób planowania Warszawy stał się wyrazem okupacji radzieckiej. Ale nawet w tak nieprzyjaznych warunkach pojawił się architektoniczny opór wobec zniewolenia. To głos ukryty, nieoczywisty i przez to ciekawy. Aż prosi się, żeby go odkryć - uważa Kerez.

Ta fascynacja widoczna jest wyraźnie na kartach nowej książki "Ukryty modernizm", w której Kerez spogląda na Warszawę z punktu widzenia osoby z zewnątrz. Współautor książki Jan Strumiłło opowiadał w audycji o architektonicznych perłach stolicy.

***

Nazwa audycji: "Kwadrans bez muzyki"

Prowadząca: Hanna Szczęśniak

Gość: Christian Kerez (architekt)

Data emisji: 11.02.2015

Godzina emisji: 15.00

mm/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Każdy architekt ma ten sam problem

Ostatnia aktualizacja: 04.02.2015 22:30
– Nie rozumiemy architektury do końca. To pewna magia. Nawet wielkim architektom nie zawsze udaje się sprostać zadaniu – mówił prof. Witold Rybczyński, autor książki "Jak działa architektura".
rozwiń zwiń