X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Adam Kruszewski: baryton ma zawsze za nisko albo za wysoko

Ostatnia aktualizacja: 21.12.2018 14:00
- Kiedy dostałem się do szkoły, pani profesor zbadała mi skalę głosu i stwierdziła, że niestety jestem barytonem. Niestety, bo baryton ma same problemy. Basowi partię pisze się nisko, tenorowi wysoko, a baryton musi wszystko pogodzić - mówił w Dwójce znakomity śpiewak.
Audio
  • Adam Kruszewski wspomina m.in. swoje pierwsze spotkania z muzyką (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
  • Adam Kruszewski o początkach aktywności śpiewaczej i o swoich pedagogach (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
  • Adam Kruszewski o wpływie, jaki miał na niego Andrzej Hiolski, nestor polskiej sztuki wokalnej (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
  • Adam Kruszewski m.in. o lęku przed Kazimierzem Dejmkiem i premierze "Strasznego dworu" w czasie stanu wojennego (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
  • Adam Kruszewski o swojej wielkiej fascynacji radiem (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
Adam Kruszewski jako Don Giovanni. Teatr Wielki  Opera Narodowa, 1998 r.
Adam Kruszewski jako Don Giovanni. Teatr Wielki – Opera Narodowa, 1998 r. Foto: Andrzej Rybczyński/PAP

Bohaterem "Zapisków za współczesności" był znakomity baryton, wieloletni śpiewak Warszawskiej Opery Kameralnej, solista Teatru Wielkiego - Opery Narodowej oraz laureat wielu konkursów m.in. w 1988 - Konkursu im. Jana Kiepury w Krynicy (Grand Prix), w 1989 - Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Rio de Janeiro w Brazylii oraz Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Nantes we Francji. Występował także ze Szkocką Orkiestrą BBC w Glasgow, koncertował w Teatrze Państwowym w Pretorii w Republice Południowej Afryki i Operze Narodowej w Pradze.

- Od drugiego roku z moją szkołą zaczęła współpracować profesor Bogna Sokorska. Słowik Warszawy, gwiazda oper w Londynie, wspaniała artystka. I nagle zostałem uczniem w jej klasie. Chłonąłem te zajęcia, bo to było spotkanie nie tylko z artyzmem, ale również z wielką klasą człowieka. U Bogny Sokorskiej oprócz nauki liczyło się coś więcej: przyjaźń, współpraca i kooperacja, jak w duetach - wspominał Adam Kruszewski.

W kolejnych odcinkach audycji znakomity artysta opowiadał o swoich pierwszych kontaktach z kulturą, o ważnych indywidualnościach polskiego teatru i opery, które stały się dla niego wzorami, ale także o swoich doświadczeniach radiowych.

***

Tytuł audycji: Zapiski ze współczesności

Przygotował: Jakub Kukla

Gość audycji: Adam Kruszewski (śpiewak, solista Teatru Wielkiego - Opery Narodowej)

Data emisji: 17-21.12.2018

Godzina emisji: 12.45

mko/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Mariusz Treliński: "Król Roger" to najpiękniejsze polskie dzieło

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2018 18:10
- Opera ta jest skomplikowana i trudna, lecz zarazem to najpiękniejsze polskie dzieło, jakie kiedykolwiek zostało napisane. Bardzo rzadko wybitnej muzyce towarzyszy tak głębokie libretto, które zawiera tajemnicę dającą możliwość wielu interpretacji - mówił w Dwójce znany reżyser.
rozwiń zwiń