X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Licht". Siedmiodniowa opera Stockhausena

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2017 17:10
O monumentalnym dziele operowym w "Barierze dźwięku" opowiadała Monika Pasiecznik, biografka i badaczka twórczości Karlheinza Stockhausena.
Audio
  • "Licht". Siedmiodniowa opera Stockhausena (Bariera dźwięku/Dwójka)
Grafika na podstawie zdjęcia Karlheinza Stockhausena (Kolonia, 1994 r.)
Grafika na podstawie zdjęcia Karlheinza Stockhausena (Kolonia, 1994 r.)Foto: Kathinka Pasveer/wikimedia/CC BY-SA 3.0

Światło to oświecenie, bóg, różnorodność kolorów, ale także - cień jako przeciwieństwo jasności. Lucyfer - znaczy "ten, który niesie światło". Zmaga się z nim Michał - drugi z bohaterów cyklu operowego Karlheinza Stockhausena "Licht". Michał stoi po stronie kosmicznego porządku. Żyjemy w cieniu walki tych dwóch bohaterów. Jaką rolę odgrywa w tych zmaganiach Ewa?

W Dwójce rozmawialiśmy o zawiłościach "Licht", jednego z najpotężniejszych dzieł muzycznych XX wieku, trwającego łącznie ponad 28 godzin cyklu siedmiu oper na siedem dni tygodnia, którego pisanie zajęło kompozytorowi połowę życia.

***

Tytuł audycji: Bariera dźwięku

Prowadzi: Adam Suprynowicz

Data emisji: 13.01.2017

Godzina emisji: 22.30

mc/mz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Neoklasycyzm - pochwała rzemiosła?

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2016 13:00
Czym właściwie był neoklasycyzm i dlaczego zyskał sobie taką popularność wśród polskich kompozytorów?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Październik 1917: awangarda i socrealizm

Ostatnia aktualizacja: 28.05.2016 12:00
Jak muzyka rosyjska zareagowała na rewolucję bolszewicką? O tym rozmawialiśmy w "Barierze dźwięku".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Awangarda w muzyce - niszczycielska siła?

Ostatnia aktualizacja: 17.11.2016 19:19
O postawach awangardystów wobec muzyki przeszłości rozmawialiśmy z badaczką tego problemu - muzykolog dr Ewą Schreiber.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak narodziła się muzyka repetytywna

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2016 14:28
W audycji "Bariera dźwięku" rozmawialiśmy z kompozytorem i muzykologiem Pawłem Stolarczykiem o muzyce, która - jak twierdził Terry Riley - "nie niesie ze sobą konfliktu i rozwoju".
rozwiń zwiń