"Romeo i Julia" według Gounoda

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2015 20:50
Wszyscy znamy Gounodowskiego "Fausta". Ale godna uwagi jest także jego adaptacja sztuki Szekspira. Zapraszamy na retransmisję z Madrytu.
Romeo i Julia pędzla Forda Madoxa Browna (1870). Sztuka Szekspira inspirowała wielu kompozytorów, m.in Czajkowskiego i Prokofiewa. Opera Gounoda należy wśród tego typu dzieł do utworów niesłusznie zapomnianych
"Romeo i Julia" pędzla Forda Madoxa Browna (1870). Sztuka Szekspira inspirowała wielu kompozytorów, m.in Czajkowskiego i Prokofiewa. Opera Gounoda należy wśród tego typu dzieł do utworów niesłusznie zapomnianychFoto: Wikimedia/CC

W swojej epoce "Romeo i Julia" byla wielkim sukcesem. Po premierze, która odbyła się w Théâtre Lyrique w 1859 roku, dzieło wystawianie było przez dziesięć kolejnych lat ponad 300 razy! Publiczność zachwyciły przede wszystkim cztery liryczne duety tytuowych bohterów oraz efektowny walc "Je veux vivre". Czy uroda "Romea i Julii" oparła się upływowi czasu?

Program:

Charles Gounod Romeo i Julia - opera w pięciu aktach

Sonya Yoncheva - sopran (Julia), Roberto Alagna - tenor (Romeo), Roberto Tagliavini - bas (brat Warzyniec), Joan Martin-Royo - baryton (Merkucjo), Marianne Crebassa - sopran (paź), Mikeldi Atxalandabaso  - tenor (Tybalt), Diana Montague  - mezzosopran (Gertruda); Chór Intermezzo, Madrycka Orkiestra Symfoniczna, dyr. Michel Plasson

(20.12.2014, Teatro Real w Madrycie)

Na retransmisję z Madrytu w "Wieczorze operowym" - w sobotę (17.12) w godz. 19.00-22.35 - zaprasza, jak zwykle, Aleksander Laskowski.

mm/mc

Czytaj także

Czy opera barokowa nas zbawi?

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2014 22:00
- We Francji muzyka barokowa stała się lekarstwem na głęboki kryzys wokalistyki - mówił w Dwójce krytyk Piotr Kamiński. A co z Polską?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Projektant w operze może pofantazjować

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2014 15:15
- To tu Arkadius projektuje czterometrowe suknie, a Gosia Baczyńska robi je z ogromnego koła - mówił w Dwójce Marcin Fedisz, kurator wystawy "Opera Haute Couture".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Minasi: Händel potrafił oddać uczucia nieoczywiste

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2015 13:38
- Na przykład pierwsza aria Irene jest w tonacji G-dur, choć śpiewająca ją postać cierpi - o utworze "Tamerlano" Georga Friedricha Händla opowiadał w Dwójce Riccardo Minasi.
rozwiń zwiń