X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Grand Budapest Hotel": dzieło wybitne czy wydmuszka?

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2014 19:00
- Moje rozczarowanie tym filmem jest rozczarowaniem człowieka, który uważa Andersona za geniusza - mówiła w Dwójce Urszula Śniegowska. - Dla mnie ten obraz jest jak "Czarodziejska Góra" - zachwycała się Ana Brzezińska.
Audio
  • "Grand Budapest Hotel": dzieło wybitne, czy wydmuszka? (Sezon na Dwójkę)
kadr z filmu Grand Budapest Hotel
kadr z filmu "Grand Budapest Hotel"Foto: materiały promocyjne

Nagrodzony Srebrnym Niedźwiedziem na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie nowy film Wesa Andersona był punktem wyjścia do dyskusji w "Sezonie na Dwójkę".

Czy niezwykle kunsztowna i zrealizowana z rozmachem wizja Wesa Andersona zasługuje na miano arcydzieła? Zdaniem dyrektor American Film Festival Urszuli Śniegowskiej nie do końca.
- Dla mnie ten film jest jak jajko Fabergé, piękne na zewnątrz, ale puste w środku - oceniała. - Choć uwielbiam Wesa Andersona, to w tym filmie przerost formy nad treścią jest zbyt duży. Brakowało mi "mięsa".

Z opinią tą nie zgodziła się znawczyni kina Magdalena Lankosz, która "Grand Budapest Hotel" uznaje za film fantastyczny. - Przeczytałam amerykańską recenzję, w której autor napisał, że tak jak bohater filmu robi wszystko, żeby zadowolić swoich gości hotelowych, a równocześnie wiele zostawia dla siebie, tak też Wes Anderson jest reżyserem, który przytrzymuje nas w  kinie, daje przyjemność, ale nie robi tego tylko dla publiczności i w filmie realizuje własne cele - przytaczała.

Urszula
Urszula Śniegowska i Ana Brzezińska; fot. Grzegorz Śledź

Film "Grand Budapest Hotel" opowiada o niezwykłych przygodach hotelowego portiera w burzliwym dla Europy okresie międzywojennym. Zdaniem Urszuli Śniegowskiej nakreślone w filmie tło historyczne jest jedną z jego słabości. - Wes Anderson po amerykańsku prześlizguje po historii Europy i dla wielu robi to w obraźliwy sposób. Osoby dotknięte przez Holocaust, z którymi rozmawiałam, uważają, że jest to historia zbyt trudna, by opowiedzieć ją tak skrótowo.
Zdaniem reżyserki i dokumentalistki Any Brzezińskiej ten zarzut jest niesprawiedliwy. - To jest film dla osób, które tematy Holocaustu i wydarzeń zapowiadających wojnę mają już przerobione. To nie jest dzieło, które coś odkrywa. Wes Anderson tylko sygnalizuje procesy. My w naszym regionie możemy ten film odczytać w sposób szczególnie intensywny, bo to jest nasza historia. Mnie "Grand Budapest Hotel" kupił na samym końcu, kiedy reżyser odsłania to, co jest goryczą tego filmu...

Więcej na temat "Grand Budapest Hotel", ale też wcześniejszego dzieł Wesa Andersona - w nagraniu audycji.

Audycję poprowadził Marcin Pesta.

bch/mc

Zobacz więcej na temat: FILM reżyser Wes Anderson
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Lars von Trier – skandale, Hollywood i oświeceniowe przypowiastki

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2014 13:00
Czy najnowsze dzieło reżysera to interesująca propozycja moralności, czy intelektualno-stylistyczne bzdury? I czy największym dziełem Larsa von Triera jest... Lars von Trier? Przed premierą głośnej "Nimfomanki" rozmawialiśmy w Dwójce o twórczości duńskiego artysty.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak chronić Bacha przed filmowcami?

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2014 15:00
- Mamy nadzieję, że to wyróżnienie stanie się dla nas przewrotnie sposobem na powrót do kraju - mówili członkowie Kwartetu Apollon Musagète, laureaci tegorocznego Paszportu Polityki. W "Poranku Dwójki" rozmawialiśmy też o muzyce filmowej...
rozwiń zwiń

Czytaj także

Szulkin: mistrzostwo Kubricka polegało na tym, że nie był leniwy

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2014 15:00
- W "Barrym Lyndonie", by oddać klimat epoki, kręcił sceny wyłącznie przy świecach, a aktorzy grali w kostiumach z XVIII wieku - w 15 rocznicę śmierci Kubricka wspominaliśmy postać twórcy "2001: Odysei Kosmicznej".
rozwiń zwiń