X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Blecharz: o zbrodni w Rechnitz nie da się opowiedzieć słowami

Ostatnia aktualizacja: 04.02.2019 11:00
- Wykorzystujemy sztuczną operową formę, żeby powyciągać z języka Elfriede Jelinek więcej znaczeń i go jeszcze odczłowieczyć - o spektaklu "Rechnitz. Opera - Anioł Zagłady" opowiadali w Dwójce kompozytor Wojciech Blecharz i reżyserka Katarzyna Kalwat.
Audio
  • Rozmowa o spektaklu "Rechnitz. Opera - Anioł Zagłady" (Poranek Dwójki)

Przedstawienie w reżyserii Katarzyny Kalwat powstało na podstawie tekstu Elfriede Jelinek, który noblistka poświęciła dramatycznym wydarzeniom w austriackiej miejscowości Rechnitz. Przebywający tam w marcu 1945 roku austriaccy oficerowie, po przyjęciu na zamku baronowej Margit von Batthyány, zamordowali blisko 200 żydowskich robotników przymusowych.

Reżyserka mówiła w "Poranku Dwójki", że jej spektakl jest przede wszystkim opowieścią o języku: - Tym projektem chcemy pokazać, jak poprzez język można zakłamywać i manipulować prawdą historyczną, jak można rozpuszczać sensy i znaczenia.

Katarzyny Kalwat dodała, że muzyka Wojciecha Blecharza pozwala wydobyć z tekstu Jelinek poukrywane warstwy. - Ta operowość, którą wprowadzamy do teatru, pozwala nam dobrać do tych partii tekstu, których nie da się wypowiedzieć tylko językiem.

Wojciech Blecharz zdradził w audycji, że inspiracją podczas komponowania do spektaklu "Rechnitz. Opera - Anioł Zagłady" był pewien wiersz.

Premiera przedstawienia odbędzie się w dniach 7 i 8 lutego w TR Warszawa.

***

Tytuł audycji: Poranek Dwójki 

Prowadzi: Jakub Kukla

Goście: Katarzyna Kalwat (reżyserka) i Wojciech Blecharz (kompozytor)

Data emisji: 4.02.2019

Godzina emisji: 8.30

bch/ac

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Joanna Freszel: "Muzykofilia" to bardzo przyjemna lektura

Ostatnia aktualizacja: 09.02.2018 10:00
- Ta książka to wyśmienita podróż po zaułkach ludzkiego układu nerwowego z muzyką w roli głównej - mówiła w Dwójce śpiewaczka operowa o "Muzykofilii" Olivera Sacksa.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kurator "Opery dla głuchych": to mniejszość kulturowa, nie niepełnosprawność

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2018 16:22
- Mają zupełnie inny system wartości, zupełnie inny sposób postrzegania świata i zupełnie inny sposób opowiadania historii. Staramy się podkreślić to w tym spektaklu - mówił w Dwójce Michał Mendyk.
rozwiń zwiń