X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Field recording to nie jest muzyka"

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2017 16:45
- Ludzie próbują słuchać nagrań terenowych jak ambientu. To nie jest najlepszy pomysł, bo tak słuchamy otoczenia na co dzień - mówił w Dwójce Tomasz Mirt, muzyk rejestrujący odgłosy świata.
Audio
  • Tomasz Mirt o field recordingu w kontekście spotkania "Nasłuch - dźwięki Wietnamu". Rozmawiała Hanna Szczęśniak (Wybieram Dwójkę)
(zdjęcie ilustracyjne)
(zdjęcie ilustracyjne)Foto: Shutterstock/Tidarat Tiemjai

Tomasz Mirt wyjaśniał, że nagrań terenowych najlepiej słuchać jak audiobooka, rodzaj reportażu albo dźwiękowej fotografii. W Dwójce opowiadał o swoim doświadczeniach z nagrywaniem świata. - Jeżeli jadę gdziekolwiek, staram się mieć ze sobą rejestrator. Najważniejsze, żeby zacząć słuchać. Czasem jeden dźwięk wybija nas z konkretnego trybu działania i od tego dźwięku podążamy do kolejnych - opowiadał.

Artysta mówił też o pracach nad nagranym materiałem, wyjaśniał, czego szuka w dźwięku, w końcu wspominał nagrania dokonane w Wietnamie. Audiosferę tego kraju muzyk zaprezentował przy okazji spotkania "Nasłuch - dźwięki Wietnamu" w warszawskim Domu Kultury Kadr.

***

Rozmawiała: Hanna Szczęśniak

Gość: Tomasz Mirt (muzyk, malarz)

Data emisji: 30.01.2017

Godzina emisji: 17.35

Materiał został wyemitowany w audycji "Wybieram Dwójkę".

bch/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jak usłyszeć symfonię świata?

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2015 13:00
- Otacza nas wielka symfonia złożona z szumów ulicy czy przyjaznych nam dźwięków natury, na które zwykle nie zwracamy uwagi - mówiła Izabela Smelczyńska, muzykolożka zajmująca się ekologią akustyczną.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Brian Eno. Angielski pionier ambientu

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2017 13:00
W audycji "Pop-południe" o kompozytorze, producencie muzycznym i muzyku rockowym, który wydał nowy album "Reflections", rozmawialiśmy z fanem jego twórczości - Tomaszem Mościckim.
rozwiń zwiń