Wrocławską Traviatę można spotkać w pubie

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2013 18:00
Przed premierą arcypopularnego dzieła Giuseppe Verdiego w Operze Wrocławskiej (27 kwietnia) Grzegorz Chojnowski rozmawiał z twórcami spektaklu.
Audio
  • Wrocławską Traviatę można spotkać w pubie... (Wybieram Dwójkę/Dwójka)
  • O Spotkaniach Tłumaczy Literatury Monika Pilch rozmawia z Katarzyną Tubylewicz i Sławomirem Paszkietem (Wybieram Dwójkę/Dwójka)
  • Katarzyna Nowak rozmawia z Agnieszką Drotkiewicz o Klubie Kreatywnego Czytania (Wybieram Dwójkę/Dwójka)
plakat zapowiadający Traviatę w Operze Wrocławskiej
plakat zapowiadający "Traviatę" w Operze Wrocławskiej

Akcja przedstawienia zostanie przeniesiona w czasy współczesne, a akcent z wątków obyczajowych na egzystencjalne. - Trzeba pamiętać, że Verdi pisał dla współczesnych sobie, XIX-wiecznych odbiorców. Gorące "problemy" jego dzieł po prostu rozgrywały się za oknami opery - wyjaśnia reżyser spektaklu Adam Frontczak. - My nie wywracamy treści "Traviaty" do góry nogami, lecz przenosimy w nieco inną rzeczywistość. Chodzi o to, by widz mógł po spektaklu pójść do pubu i spotkać tam realny odpowiednik bohaterki przedstawienia: dziewczynę szukającą sponsora... - dodaje.
W Dwójce wypowiadali się również: odtwórczyni roli Wioletty, Anna Lichorowicz (m.in. o ulubionych fragmentach "Traviaty"), kierownik muzyczny Bassem Akiki (o przyczynach uniwersalizmu dzieła Verdiego) oraz autor scenografii Paweł Dobrzycki.

W audycji mówiliśmy ponadto o rozpoczynających się w Gdańsku Spotkaniach Tłumaczy Literatury zatytułowanych "Odnalezione w tłumaczeniu". To projekt, którego zadaniem jest stworzenie platformy dla spotkań tłumaczy literatury, pisarzy i czytelników. A prowadząca audycję Katarzyna Nowak rozmawiała z Agnieszką Drotkiewicz, która opowiedziała o Klubie Kreatywnego Czytania.

Zachęcamy do wysłuchania załączonych fragmentów audycji.

 

Zobacz więcej na temat: dzieje się opera Wrocław
Czytaj także

Lady Sarashinie musi wystarczyć własny głos

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2013 15:30
- To smutna kobieta. Opowiada o swoim życiu, o mężczyźnie, z którym nie mogła być. Ale nie będzie tu tylko łez - mówiła w Dwójce Anu Komsi, odtwórczyni głównej roli w nowym spektaklu Teatru Wielkiego Opery Narodowej.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Ryszard Karczykowski: w operze najpierw śpiew, później aktorstwo

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2013 09:00
Jeden z najwybitniejszych powojennych polskich tenorów mówił w Dwójce między innymi o swoim rozumieniu operowej sztuki.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Głos Qudsji Zaher zabrzmiał w McDonald'sie

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2013 17:00
Bohaterką opery Pawła Szymańskiego stała się autentyczna afgańska emigrantka. Głosu udzieliła jej znakomita sopranistka Olga Pasiecznik, która przyjęła propozycję od kompozytora w... królestwie hamburgerów. O genezie i kontekstach "Qudsji Zaher" rozmawialiśmy z twórcami po warszawskiej prapremierze dzieła.
rozwiń zwiń