X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jean-Efflam Bavouzet: kompozytor jest jak architekt

Ostatnia aktualizacja: 08.08.2015 11:00
O tym, co łączy oba zawody, a także o sztuce kompozytorskiej Ravela rozmawialiśmy z solistą koncertu, który odbył się 7 sierpnia na festiwalu BBC Proms.
Audio
  • Jean-Efflam Bavouzet o muzyce Ravela i nie tylko (Podróż na jeden koncert/Dwójka)
Zdaniem Jeana-Efflama Bavouzeta komponowanie ma wiele wspólnego z pracą architekta (zdj. ilustracyjne)
Zdaniem Jeana-Efflama Bavouzeta komponowanie ma wiele wspólnego z pracą architekta (zdj. ilustracyjne)Foto: Connie/flickr/cc

– Architekt nie może usiąść po prostu przy stole i narysować planu budynku ze wszystkimi szczegółami, uwzględniając cały sprzęt i techniczne trudności, tak by być od razu przygotowanym na wszystko – mówił pianista. – Kompozytor zaś może mieć inspirację, wizję proporcji czy rozmiarów utworu, ale potem rozpoczyna ciężką pracę. Wszystko musi właściwie funkcjonować: w przypadku architekta, by konstrukcja była możliwa do wykonania, w przypadku kompozytora zaś, by utrzymać zainteresowanie odbiorców – dodał.

Jean-Efflam Bavouzet opowiadał w Dwójce o swoim podziwie dla Ravela, którego utwory wykonywał podczas koncertu w Londynie, a także o tym, dlaczego woli nie wykonywać utworów Fryderyka Chopina.

***

Rozmawiał: Piotr Wojciechowski

Gość: Jean-Efflam Bavouzet

Data emisji: 7.08.2015

Godzina emisji: 20.30

Materiał wyemitowano w audycji "Podróż na jeden koncert".

mc/tj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

BBC Proms. Pieśń Weilla na perkusję i Rolls Royce'a

Ostatnia aktualizacja: 21.07.2015 10:00
- Odwróciłem się od awangardy, ponieważ chciałem, by moja muzyka była komunikatywna - stwierdził bez ogródek austriacki kompozytor H.K. Gruber. W Dwójce opowiadał o swoich weillowskich inspiracjach.
rozwiń zwiń