X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Ślady "barbarzyńskiego piękna" polskiej muzyki u Telemanna

Ostatnia aktualizacja: 26.05.2017 15:36
- Telemann wiele pomysłów zaczerpnął od muzyków, których występów słuchał na dworze w Żarach - opowiadał w Dwójce François Lazarevitch, lider zespołu Les Musiciens de Saint-Julien.
Audio
  • François Lazarevitch i Maciej Filipczuk o polskich wątkach w twórczości Georga Philippa Telemanna (Źródła/Dwójka)
Portret Georga Philippa Telemanna na sztychu Georga Lichtenstegera
Portret Georga Philippa Telemanna na sztychu Georga LichtenstegeraFoto: wikimedia/domena publiczna

Muzycy barokowego zespołu Les Musiciens de Saint-Julien i folkowa grupa Goście Weselni poszukiwali śladów polskiej muzyki tradycyjnej w twórczości Georga Philippa Telemanna. Efekty zaprezentowali 24 maja w Filharmonii Narodowej w ramach cyklu "Telemann – polski kompozytor honoris causa".

François Lazarevitch opowiadał przed koncertem w audycji "Źródła" o wrażeniu, jakie na Telemannie wywarła muzyka polska. - Zapisał w swojej autobiografii, że w Żarach słuchał lokalnych muzyków, którzy grali do tańca na dudach, skrzypcach, puzonie i regale. Szczególnie zapadły mu w pamięć partie improwizowane, które muzycy wplatali pomiędzy tańce. Wspominał, że w ich grze jest tak wiele pomysłów, że wystarczyłoby mu na całe kompozytorskie życie.

Francuski flecista przywoływał zdanie Telemanna, w którym pisał o barbarzyńskim pięknie polskiej muzyki. Przejawy tej fascynacji Lazarevitch odnalazł w dawnych manuskryptach. Rytmy mazurkowe i polonezowe muzyk zgłębiał razem z Maciejem Filipczukiem z zespołu Goście Weselni. François Lazarevitch mówił w Dwójce o trudności, jakie sprawiła mu polska muzyka ludowa.

W audycji rozmawialiśmy też z Maciejem Filipczukiem. Skrzypek wskazywał na region, którego muzyczne dziedzictwo najbardziej słychać w twórczości Telemanna.

Projekt "Telemann – polski kompozytor honoris causa" powstał w związku z 250. rocznicą śmierci wybitnego niemieckiego kompozytora epoki baroku.

***

Tytuł audycji: Źródła

Prowadzi: Magdalena Tejchma

Goście: François Lazarevitch (flecista) i Maciej Filipczuk (skrzypek)

Data emisji: 24.05.2017

Godzina emisji: 12.00

bch/mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Płytowy Trybunał osądził wykonawców Telemanna

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2016 10:00
Dwójkowi jurorzy oceniali nagrania Suity a-moll na flet prosty, smyczki i basso continuo autorstwa Georga Philippa Telemanna.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Stanisław Wyżykowski: działanie liry podpatrzyłem na komedii

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2017 15:08
- Nocami nie spałem, tylko rysowałem lirę w myślach na suficie - wspominał 90-letni lutnik Stanisław Wyżykowski, który swoją pierwszą lirę korbową zbudował w 1967 roku. Była to pierwsza rekonstrukcja tego instrumentu w Polsce.
rozwiń zwiń