X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jeanne Moreau. Opowieść o gwieździe kina

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2017 18:50
Zmarłą 31 lipca wybitną francuską aktorkę, wielką damę francuskiego kina filmoznawca prof. Tadeusz Lubelski wspominał w pierwszej audycji z cyklu "Rozmowy o kinie".
Audio
  • Prof. Tadeusz Lubelski o sztuce aktorskiej Jeanne Moreau (Rozmowy o kinie/Dwójka)
Jeanne Moreau w filmie Comptes  rebours w reż. Rogera Pigauta (1971)
Jeanne Moreau w filmie "Comptes à rebours" w reż. Rogera Pigauta (1971)Foto: PAP/picture-alliance

flickr Jules et Jim 1200.jpg
"Akademia kina". Prof. Marek Hendrykowski o historii filmu

W ciągu ostatnich trzech lat spotykaliśmy się z prof. Markiem Hendrykowskim, by w "Akademii kina" słuchać jego wykładów o ważnych oraz interesujących zjawiskach filmowych - od narodzin X muzy po epokę gwiazd aktorskich i mistrzów reżyserii.

Teraz kolej na "Rozmowy o kinie", które snuć będziemy z prof. Tadeuszem Lubelskim. W inauguracyjnym odcinku programu przypomnieliśmy filmy Jeanne Moreau i na konkretnych scenach analizowaliśmy jej aktorski warsztat.

***

Tytuł audycji: Rozmowy o kinie

Prowadzi: Anna Fuksiewicz

Gość: prof. Tadeusz Lubelski (historyk filmu)

Data emisji: 22.09.2017

Godzina emisji: 14.30

mc/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Skąd smutni ludzie we francuskich filmach?

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2016 11:18
"Ludzie za mgłą", "Brzask", "Hotel du Nord" - to właśnie te głośne filmy Marcela Carnégo zwróciły uwagę na nurt francuskiego kina lat 30. XX wieku zwany "realizmem poetyckim".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jean Gabin. Romantyczny plebejusz

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2016 10:00
W "Akademii kina" prof. Marek Hendrykowski przybliżył sylwetkę jednego z najważniejszych francuskich aktorów XX w. - Jeana Gabina. 15 listopada minie 40 lat od śmierci artysty.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Taniec brzucha, Asta Nielsen i erotyka w kinie duńskim

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2017 16:30
- Kino amerykańskie było na początku XX w. na tyle purytańskie, że nawet w scenach tańca brzucha stosowano na ekranie poziome paski. Duńczycy nie mieli tego typu skrupułów. Dla nich zmysłowość jest częścią kultury i natury – powiedział w Dwójce prof. Marek Hendrykowski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Niedoszła wiolonczelistka. Przypadki Marleny Dietrich

Ostatnia aktualizacja: 28.04.2017 16:20
- Artystka nie wywodziła się z arcybogatej rodziny, więc kariera wiolonczelistki miała zagwarantować jej dobrą przyszłość – mówił w Dwójce prof. Marek Hendrykowski, opowiadając o jednej z największych legend kina.
rozwiń zwiń