X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Wojciech Has używał wyobraźni plastycznej, by opowiadać o świecie"

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2018 07:00
- Tak wybierał fabuły, żeby dostarczały mu one okazji do tworzenia filmów wizyjnych, ale nie służyło to tylko efektownym zderzeniom czy rozwiązaniom plastycznym, ale opowieści o świecie, swoistej stylistyce Hasa pełnej melancholii - mówił o kinie słynnego reżysera prof. Tadeusz Lubelski.
Audio
  • Prof. Tadeusz Lubelski o twórczości Wojciecha Hasa (Rozmowy o kinie/Dwójka)
Wojciech Has na planie filmu Rękopis znaleziony w Saragossie
Wojciech Has na planie filmu "Rękopis znaleziony w Saragossie"Foto: PAP/CAF/Eugeniusz Wołoszczuk

cybulski1200x660.jpg
"Wrażliwy celebryta, towarzyski samotnik". Twarze Cybulskiego

Wielka indywidualność, mistrz stylu, malarz ekranu - Wojciech Has był autorem m.in. takich filmów jak "Pętla", "Wspólny pokój", "Rozstania", "Jak być kochaną", "Rękopis znaleziony w Saragossie" oraz "Sanatorium pod klepsydrą". - Poza jednym jedynym wyjątkiem, filmem "Złoto", Has adaptował lubianą przez siebie literaturę - podkreślał w Dwójce prof. Tadeusz Lubelski.

Martin Scorsese powiedział, że tylko dwaj reżyserzy na świecie potrafili pokazać inny wymiar rzeczywistości: Federico Fellini oraz Wojciech Has. Polskiego reżysera niezwykle cenili także inni wybitni światowej sławy reżyserzy, tacy jak David Lynch, Pedro Almodovar czy Luis Bunuel, który "Rękopis znaleziony w Saragossie" oglądał podobno trzykrotnie.

gustaw holoubek 1200 PAP.jpg
"Holoubek powtarzał, że energia aktorska płynie ze słowa"

Z twórczością Wojciecha Hasa łączy się także osoba Gustawa Holoubka. Pierwszą główną rolę filmową aktor ten zagrał w "Pętli", debiucie Hasa z 1957 roku. - Od tego momentu Holoubek, właściwie przez całą twórczość Hasa, stał się jego porte-parole, grał znaczące postaci, z którymi najbardziej Has mógł się identyfikować - tłumaczył krytyk filmowy, historyk i teoretyk kina.

Który film reżysera prof. Tadeusz Lubelski uważa za najwybitniejszy? Między innymi o tym w nagraniu audycji, w której wykorzystano także fragmenty archiwalnego wywiadu prowadzącej z Wojciechem Hasem.

***

Tytuł audycji: Rozmowy o kinie

Prowadzi: Anna Fuksiewicz

Gość: prof. Tadeusz Lubelski (krytyk filmowy, historyk, teoretyk kina)

Data emisji: 9.03.2018

Godzina emisji: 14.30

pg/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Sylwester Chęciński: robienie komedii to mordęga

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2017 19:00
– Ten rodzaj komedii, który ja preferuję, wymaga niestety bardzo ciężkiej harówy – mówił słynny reżyser, który 20 marca odebrał nagrodę Złotego Orła za osiągnięcia życia.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Domalewski: ciekawi mnie człowiek, który ma niewiele wyjść

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2018 09:30
- Ten film jest trochę rewersem "Cichej nocy", bo jego bohaterem jest Ukrainiec pracujący w Polsce. Interesuje mnie to, że człowiek musi coś porzucić, by zmienić swój los - mówił w Dwójce reżyser o swoim nowym obrazie "60 kilo niczego".
rozwiń zwiń