X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Poniatowski i czasy przełomu. Prof. Poprzęcka o polskiej sztuce

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2018 13:00
- Będę starała się znaleźć dzieło sztuki, które będzie dla nas jakimś punktem wyjścia. Zacznę od "Portretu koronacyjnego Stanisława Augusta" Marcello Bacciarelliego - tłumaczyła prof. Maria Poprzęcka we wprowadzeniu do swojej pierwszej audycji z cyklu "Galeria wyobraźni. Opowieści o sztuce polskiej".
Audio
  • Poniatowski i czasy przełomu (Galeria wyobraźni. Opowieści o sztuce polskiej/Dwójka)
Prof. Maria Poprzęcka
Prof. Maria PoprzęckaFoto: Grzegorz Śledź/PR2

pędzle malarstwo 1200.jpg
"Galeria wyobraźni. Opowieści o sztuce polskiej". Nowa audycja prof. Marii Poprzęckiej

Dlaczego czasy ostatniego króla Polski? - Biorę jako kryterium instytucjonalne ramy, w których sztuka się rozgrywa, które są sposobem, w jaki ze sztuka się kontaktujemy. Muzea, wystawy, państwowe instytucje, szkoły artystyczne i konkursy. A to wszystko ukształtowało się na przełomie wieku XVIII i XIX - mówiła prof. Poprzęcka. Jak podkreślała, odsuwa na bok wszelkie polityczne spory o króla Augusta. - Jedno nie ulega wątpliwości. To panowanie było niesłychanie szczęśliwe, jeśli chodzi o działania artystyczne - przypominała badaczka.

Co w tych działaniach artystycznych i kulturotwórczych Stanisława Augusta było pozostałością kończącej się właśnie epoki, a co zalążkiem nowych form życia artystycznego? I dlaczego król na obrazie koronacyjnym ubrany jest w strój hiszpański?


galeria sztuka 1200.jpg
Krótko mówiąc sztuka. Spotkania ze sztuką najnowszą

Marcello Bacciarelli - "Portret koronacyjny Stanisława Augusta" Marcello Bacciarelli - "Portret koronacyjny Stanisława Augusta"

***

Tytuł audycji: Galeria wyobraźni. Opowieści o sztuce polskiej

Prowadzi: prof. Maria Poprzęcka (historyk sztuki)

Data emisji: 14.01.2018

Godzina emisji: 11.00

jp/kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Prof. Maria Poprzęcka: chciałabym pisać pięć książek naraz

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2014 18:00
– Sztuki, tej fascynującej, jest tak dużo, nie ogarnie się jej w jednym życiu. A mnie pociąga tyle rzeczy: każda moja książka jest o czymś zupełnie innym – opowiadała w Dwójce prof. Maria Poprzęcka, historyk sztuki, znakomita eseistka, laureatka Nagrody Polskiego PEN Clubu im. Ksawerego i Mieczysława Pruszyńskich.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Prof. Maria Poprzęcka: nie mam oka historyka sztuki

Ostatnia aktualizacja: 18.05.2016 10:30
– Ja po prostu widzę wszystko. W muzeum tak samo widzę obraz, jak i gaśnicę czy kaloryfer – mówiła wybitna historyk sztuki w rozmowie o jej nowej książce "Na oko".
rozwiń zwiń