Łukasz Długosz: fleciści mają gorzej niż skrzypkowie

Ostatnia aktualizacja: 28.04.2019 12:37
- Konkurencja między flecistami jest diabelska. Gdy jest nabór do dobrej orkiestry to o jedno miejsce bije się 200-300 muzyków. Dla skrzypków tego miejsca w zespołach jest trochę więcej - mówił w Dwójce wirtuoz fletu.
Audio
  • Spotkanie z Łukaszem Długoszem (Po herbacie/Dwójka)
Łukasz Długosz
Łukasz DługoszFoto: Grzegorz Śledź/PR2

Łukasz Długosz dzielił się w audycji "Po herbacie" swoimi zawodowymi doświadczeniami i przemyśleniami. Muzyk wspominał, że dość wcześniej postawił na flet, po części ze względu na barwę tego instrumentu, ale też na naturalną łatwość w grze na nim. Flecista wyznał, że w odróżnieniu od artystów, którzy stresują się niezwykle przed każdym występem, on czuje się na scenie, jak ryba w wodzie. 

W audycji "Po herbacie" Łukasz Długosz wyjaśnił, w jaki sposób jego zamiłowanie do tańca pozytywnie wpływa na jego grę. Młodym muzykom radził, by szukając swej drogi na scenie nie wahali się korzystać z pomocy zawodowych aktorów. Wyjaśnił też, w czym warto, a w czym nie warto naśladować dawnych mistrzów.

Flecista mówił także o swoim ulubionym wirtuozie tego instrumentu. Wyjaśnił ponadto, dlaczego w kościołach nie gra się na fletach wykonanych z tytanu.

***

Tytuł audycji: Po herbacie 

Prowadziła: Agata Kwiecińska

Gość: Łukasz Długosz (flecista)

Data emisji: 27.04.2019

Godzina emisji: 17.00

bch/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Agnieszka Budzińska-Bennett: Kathleen Battle to głos stulecia

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2019 12:21
- Usłyszałam ją kiedyś, będąc uczennicą szkoły średniej w Szczecinie i do dziś nie jestem w stanie się od tego głosu uwolnić - opowiadała w Dwójce wokalistka specjalizująca się w muzyce średniowiecza.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bassem Akiki: Dalida to piosenkarka, która łączy Wschód i Zachód

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2019 16:57
- Śpiewała po francusku, włosku, ale i arabsku, z lekkim słodkim akcentem. To był hit w latach 90. w Libanie - opowiadał Bassem Akiki, polsko-libański dyrygent, o popularnej artystce, jednej ze swoich muzycznych fascynacji.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Metro". Musical, który zmienił losy Adama Sztaby

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2019 08:09
- Forma śpiewania i tańczenia na żywo, prawdziwa orkiestra, lasery, to było dla mnie coś niepojętego. Wspólnie z rówieśnikami postanowiliśmy zrobić coś podobnego - o swojej reakcji na musical "Metro" opowiadał w Dwójce popularny dyrygent, kompozytor i producent muzyczny.
rozwiń zwiń