X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Metro". Musical, który zmienił losy Adama Sztaby

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2019 08:09
- Forma śpiewania i tańczenia na żywo, prawdziwa orkiestra, lasery, to było dla mnie coś niepojętego. Wspólnie z rówieśnikami postanowiliśmy zrobić coś podobnego - o swojej reakcji na musical "Metro" opowiadał w Dwójce popularny dyrygent, kompozytor i producent muzyczny.
Audio
  • Adam Sztaba o muzycznych fascynacjach (Po herbacie/Dwójka)
Adam Sztaba
Adam Sztaba Foto: PAP/Jakub Kaczmarczyk

Adam Sztaba wspominał, że po szkolnej wycieczce na musical z muzyką Janusza Józefowicza, zabrał się do pracy nad własnym spektaklem. - Nigdy wcześniej nie pisałem na orkiestrę. Wziąłem więc jedyną dostępną w Koszalinie książkę Józefa Pawłowskiego o podstawach instrumentacji i zacząłem się w to zagłębiać - opowiadał gość audycji "Po herbacie".

Kompozytor wspominał próby z kolegami, gdy na własną rękę sprawdzał współbrzmienia poszczególnych instrumentów. - Myśmy celowo nie mówili pedagogom o pracy nad musicalem, bo chcieliśmy go dokończyć samodzielnie. W sumie czterdziestu nieletnich pracowało przez rok na korytarzach szkoły muzycznej w Koszalinie po godzinach lekcyjnych. Próby zaczynały się od godz. 17.00 wzwyż i czasem trwały do pierwszej w nocy, aż nas stróż wygonił.

Pierwszy musical Adama Sztaby otrzymał tytuł "Fatamorgana". W audycji muzyk opowiedział o jego fabule i reakcjach po premierze spektaklu w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym. Adam Sztaba wspominał okoliczności, w których "Fatamogranę" usłyszał Janusz Stokołosa. Dzięki temu wydarzeniu kompozytor zamiast do Katowic, trafił na studia w Warszawie i rozpoczął karierę w Studio Buffo.

Z Adamem Sztabą rozmawialiśmy też o muzyce, która na różnych etapach życia stanowiła dla niego ważny punkt odniesienia, inspirowała albo wskazywała zmianę obranego kierunku artystycznej drogi.

***

Tytuł audycji: Po herbacie 

Prowadziła:  Agata Kwiecińska

Gość: Adam Sztaba (dyrygent, kompozytor i producent muzyczny)

Data emisji: 13.04.2019

Godzina emisji: 17.00

bch/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Wiesław Ochman: w młodości dorabiałem w weselnym zespole

Ostatnia aktualizacja: 04.03.2019 15:00
- Na weselach pierwszy upijał się perkusista. Wtedy ja go zastępowałem. Jeśli chodzi o poczucie rytmu, to usłyszałem kiedyś, że pownienem dyrygować, bo nigdy się nie spóźniam - mówił w Dwójce wybitny śpiewak operowy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Agnieszka Budzińska-Bennett: Kathleen Battle to głos stulecia

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2019 12:21
- Usłyszałam ją kiedyś, będąc uczennicą szkoły średniej w Szczecinie i do dziś nie jestem w stanie się od tego głosu uwolnić - opowiadała w Dwójce wokalistka specjalizująca się w muzyce średniowiecza.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bassem Akiki: Dalida to piosenkarka, która łączy Wschód i Zachód

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2019 16:57
- Śpiewała po francusku, włosku, ale i arabsku, z lekkim słodkim akcentem. To był hit w latach 90. w Libanie - opowiadał Bassem Akiki, polsko-libański dyrygent, o popularnej artystce, jednej ze swoich muzycznych fascynacji.
rozwiń zwiń