Bachowska "Pasja" wg św. Mateusza na Wratislavii Cantans

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2016 14:07
Słynne dzieło Bacha usłyszmy w wykonaniu m.in. The Monteverdi Choir i The English Baroque Soloists pod dyr. Sir J. E. Gardinera.
(zdj. ilustracyjne)
(zdj. ilustracyjne)Foto: Falco/Pixabay, lic. CC

"Pasja św. Mateusza" powstała w ostatnim okresie twórczości genialnego kompoztytora, gdy ten zajmował stanowisko kantora przy kościele św. Tomasza w Lipsku. Premiera miała miejsce w Wielki Piątek 15 kwietnia 1729. Potem przeleżała 100 lat w archiwum zapomniana, aż odkrył ją i przedstawił światu Feliks Mendelssohn 11 marca 1829 w berlińskiej Singakademie.

Program:

Jan Sebastian Bach Pasja wg św. Mateusza BWV 244

Wyk.: The Monteverdi Choir, Chór Chłopięcy NFM, The English Baroque Soloists pod dyrekcją Sir Johna Eliota Gardinera, soliści: Mark Padmore - tenor (Ewangelista), Stephan Loges - bas-baryton (Jezus), Jessica Cale, Angharad Rowlands, Charlotte Ashley, Alison Hill - soprany; Eleanor Minney - alt; Reginald Mobley - kontratenor; Hugo Hymas, Gareth Treseder - tenory; Alex Ashworth, Ashley Riches, Nicholas Mogg, Rupert Reid - basy

(51. Międzynarodowy Festiwal im. Andrzeja Markowskiego Wratislavia Cantans, Narodowe Forum Muzyki, Wrocław, 18.09.2016)

***

Na "Filharmonię Dwójki" w poniedziałek (31.10) w godz. 19.30-22.30 zaprasza Marcin Majchrowski

Czytaj także

Jan Sebastian Bach według Nelsona Freire

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2016 10:00
Tym razem proponujemy Państwu muzykę Jana Sebastiana Bacha wykonywaną na współczesnym fortepianie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Festiwal Bachowski i polsko-francuskie spotkania

Ostatnia aktualizacja: 09.08.2016 16:00
W "Kwadransie bez muzyki" odwiedziliśmy XVII Międzynarodowy Festiwal Bachowski w Świdnicy. Naszymi gośćmi byli szef Le Poème Harmonique - Vincente Dumestre i Sebastian Szumski z Capelli Cracoviensis.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Włosko-francuskie koneksje Jana Sebastiana Bacha

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2016 09:41
- Jeśli Bach pisał utwór we włoskim stylu, to jednak wciąż jest to dzieło Bacha. Choćby koncerty skrzypcowe: oczywiście emanują wpływem Vivaldiego, ale nie są jego kopiami - mówił Andreas Staier, jeden z gości festiwalu "Chopin i jego Europa".
rozwiń zwiń