X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Pianohooligan i pogmatwany fortepianowy Kisiel

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2017 17:00
– To utwór nieoczywisty w swej wymowie. Twórca chciał poprzez fortepian pokazać coś innego niż to, co proponowała reszta kompozytorów – mówił Piotr Orzechowski "Pianohooligan" o Koncercie fortepianowym Stefana Kisielewskiego.
Audio
  • Piotr Orzechowski "Pianohooligan" o Koncercie fortepianowym Stefana Kisielewskiego (Filharmonia Dwójki)
  • Michał Klauza o koncertach polskiej muzyki klasycznej (Filharmonia Dwójki)
Piotr Orzechowski Pianohooligan
Piotr Orzechowski "Pianohooligan"Foto: Grzegorz Śledź/PR2

19 listopada w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego młody pianista wspólnie z Polską Orkiestrą Radiową pod batutą Michała Klauzy zagrał ten "pogmatwany utwór" Kisielewskiego w ramach przedsięwzięcia Tutti.pl promującego wykonawstwo muzyki polskiej. W Dwójce Piotr Orzechowski zwracał uwagę m.in. na oryginalne podejście kompozytora do sztuki pianistycznej.

– Jego styl grania był wypracowany w bardzo swoisty sposób – zauważył. – A właśnie ten styl jest tu przełożony na warstwę instrumentu solowego. Co więcej, wydaje mi się, że Stefan Kisielewski zawarł w tym utworze niemal wszystkie swoje techniki. To swego rodzaju podsumowanie jego myśli pianistycznej – powiedział muzyk.

Pianohooligan, omawiając Koncert fortepianowy, zauważył m.in., że to dzieło karkołomne dla wykonującego je pianisty, a także tłumaczył, dlaczego utwór ten kojarzy mu się z dziecinnym przekomarzaniem.

W audycji wysłuchaliśmy ponadto rozmowy z dyrygentem Michałem Klauzą, który opowiadał o najbliższych wykonaniach polskich dzieł przez Polską Orkiestrę Radiową.

***

Rozmawiała: Monika Zając

Goście: Piotr Orzechowski "Pianohooligan"(pianista), Michał Klauza (dyrygent)

Data emisji: 19.11.2017

Godzina emisji: 18:21

Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".

mc/mz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Spełnione marzenie Michała Klauzy na koniec sezonu POR

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2017 10:00
- Jestem szalenie wdzięczny dyrekcji Programu 2 za podsunięcie pomysłu na wykonanie "Suity na orkiestrę estradową" Szostakowicza, bo jest to utwór, który od wielu lat bardzo chciałem wykonać, a ze względu na trudności z nim związane, nie miałem okazji - o programie koncertu wieńczącego sezon Polskiej Orkiestry Radiowej opowiadał jej dyrektor artystyczny.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dyrygenci wybrali najlepsze "Morze" Debussy'ego

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2017 11:00
Przed X Międzynarodowym Konkursem Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga, który rozpocznie 17 listopada w Katowicach do Płytowego Trybunału Dwójki zaprosiliśmy wybitnych mistrzów batuty.
rozwiń zwiń