X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Katarzyna Zdybel: Panufnik postawił w tym utworze wyjątkowe wymagania soliście

Ostatnia aktualizacja: 09.04.2018 14:14
- "Koncert fagotowy" to zupełnie niewirtuozowski utwór. Nie ma tu jakichś wielkich trudności technicznych, natomiast ogromna trudność leży w wydobyciu wyrazu tego tragizmu, ponieważ tak naprawdę sama faktura jest bardzo przejrzysta, przebiegi rytmiczne są dosyć oczywiste - mówiła w Dwójce Katarzyna Zdybel.
Audio
  • Katarzyna Zdybel o "Koncercie fagotowym" Andrzeja Panufnika i repertuarze na fagot (Filharmonia Dwójki)
  • Michał Klauza o repertuarze koncertu, który odbył się 8 kwietnia 2018 r. w Studiu Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego (Filharmonia Dwójki)
Katarzyna Zdybel
Katarzyna ZdybelFoto: mat. prom.

Ania Lubańska 1200.jpg
Anna Lubańska o swojej muzycznej przestrzeni

Znana fagocistka wystąpiła w niedzielę (8.04) w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego. Wraz z Polską Orkiestrą Radiową wykonała m.in. "Koncert fagotowy" Andrzeja Panufnika. - Podczas pisania tego koncertu doszło do tragicznych wypadków w Polsce; zamordowano ks. Jerzego Popiełuszkę i kompozytor zdecydował się poświęcić ten koncert jego pamięci. Stąd bardzo silne piętno tych wydarzeń w narracji utworu - przypomniała artystka.

Walory fagotu kompozytorzy zaczęli doceniać w XVIII wieku. Mimo to Katarzyna Zdybel nie uważa, by repertuar na ten instrument był skromny. - Wystarczy wgłębić się w to, ile koncertów napisał Vivaldi czy Danzi lub np. Kromer w klasycyzmie. Naprawdę istnieje bogactwo utworów na fagot, które są po prostu mało znane, ale wydaje mi się, że są to utwory bardzo wartościowe - podkreślała.

W jaki sposób Katarzyna Zdybel przygotowywała się do wykonania "Koncertu fagotowego" Panufnika? Czy kompozytor pozostawił duży margines wykonawcy? O tym w nagraniu audycji. Tam również rozmowa z Michałem Klauzą, który dyrygował podczas niedzielnego koncertu.

***

Rozmawiała: Anna Skulska

Goście: Katarzyna Zdybel (fagocistka), Michał Klauza (dyrygent, dyrektor artystyczny Polskiej Orkiestry Radiowej)

Data emisji: 8.04.2018

Godzina emisji: 18.40

Rozmowa została wyemitowana w audycji Filharmonia Dwójki.

pg/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Camilla Panufnik: w listach męża nie ma sekretów, ale są skarby

Ostatnia aktualizacja: 01.03.2018 15:59
Lady Camilla Panufnik przekazała Archiwum Kompozytorów Polskich BUW cenny zespół dokumentów polskiego kompozytora emigracyjnego Andrzeja Panufnika. Jak do tego doszło?
rozwiń zwiń