X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Actus Humanus. Fabio Biondi i muzyka weneckich ospedali

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2018 14:40
W audycji wysłuchaliśmy transmisji z gdańskiego festiwalu, który otworzył jeden z najwybitniejszych skrzypków i dyrygentów wraz z orkiestrą Europa Galante i znakomitymi śpiewaczkami: Moniką Piccinini i Martiną Belli.
Fabio Biondi
Fabio BiondiFoto: James Rajotte/materiały prasowe Actus Humanus

Ospedali (dosłownie szpitale) opiekowały się sierotami, dziećmi porzuconymi, ludźmi biednymi i chorymi. Były to również miejsca wszechstronnej edukacji, przede wszystkim muzycznej. Antonio Vivaldi przez wiele lat związany był z Ospedale della Pietà – to najsłynniejszy tego rodzaju przypadek w historii. Ale inni kompozytorzy także współpracowali z weneckimi sierocińcami: Nicola Porpora, Baldassare Galuppi, Johann Adolf Hasse uczyli muzyki oraz komponowali na potrzeby dziecięcych zespołów. Znakomite, słynne na całą Europę orkiestry, regularnie koncertowały w kościołach i pałacach weneckiej arystokracji. Właśnie z archiwów weneckich ospedali pochodzą utwory, które zabrzmią na festiwalu Actus Humanus Nativitas.

Trzon programu koncertu stanowić będą opracowania liturgicznych tekstów maryjnych: antyfon Salve Regina (Witaj Królowo) i Regina coeli (Królowo Niebios). Teksty te cieszyły się przez stulecia niezwykłą popularnością – zarówno Vivaldi, jak i Porpora, Galuppi czy Hasse stworzyli po kilka, a nawet kilkanaście tego rodzaju dzieł, przeznaczonych na różne składy, w tym na sopran lub alt solo i orkiestrę. To muzyka typowo wenecka – urzekająca melodyjnością, jednocześnie wirtuozowska i kontemplacyjna, dramatyczna i liryczna. Podczas koncertu antyfony przeplatane będą dziełami instrumentalnymi czterech kompozytorów: zabrzmią m.in. sinfonie na smyczki oraz jeden z koncertów skrzypcowych Antonia Vivadiego, oczywiście z Fabio Biondim w partii solowej!

Program:

I Salve Regina Negli Ospedali Veneziani

Baldassare Galuppi - Sinfonia G-dur, Regina coeli per soprano ed archi F-dur; Johann Adolph Hasse - Salve Regina per soprano G-dur; Nicola Antonio Porpora - Salve Regina per contralto d-moll, Regina coeli per contralto C-dur; Antonio Vivaldi - Concerto per violino g-moll RV 319, Salve Regina per soprano violino ed archi RV 617;

Wyk. Monica Piccinini – sopran, Martina Belli – kontralt, Europa Galante
Fabio Biondi – dyrygent

W przerwie zapraszamy na rozmowę z Fabio Biondim i Filipem Berkowiczem autorstwa  Magdaleny Łoś i Klaudii Baranowskiej

***

Tytuł audycji: Filharmonia Dwójki

Prowadzi:   Klaudia Baranowska

Data emisji: 12.12.2018

Godzina emisji: 19.00

materiały prasowe AH/bch/pg

Zobacz więcej na temat: Fabio Biondi Actus Humanus
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Fabio Biondi: nie ma kryzysu w muzyce klasycznej

Ostatnia aktualizacja: 19.08.2016 12:22
Włoski skrzypek i dyrygent gości wraz z Europa Galante na festiwalu Chopin i jego Europa. W Dwójce mówił m.in. o tym, że Polska jest obecnie najlepszym miejscem w Europie dla muzyki klasycznej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Haendel chciał konkurować z operą włoską"

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2017 10:00
- Dla kompozytora oratorium miało być nowym kierunkiem w twórczości. Potrzebował tego, by uciec od rywalizacji z włoskimi twórcami operowymi, którzy święcili w tamtym okresie wielkie sukcesy – powiedział w Dwójce włoski dyrygent Fabio Biondi.
rozwiń zwiń