X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Bernhard Forck: muzyka Bacha to przygoda, która nigdy się nie kończy

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2019 13:02
- Pamiętam, gdy zaczynałem grać na instrumencie historycznym, największą radością było wówczas dla mnie znajdywanie nowej drogi do muzyki Bacha, odkrywanie jej języka, nieznanej wcześniej artykulacji i całego świata, jaki on stworzył - mówił w Dwójce muzyk orkiestry Akademie für Alte Musik Berlin.
Audio
  • Bernhard Forck o muzyce Bacha, działalności Berlińskiej Akademii Muzyki Dawnej (Akamus) oraz zwyczajach świątecznych w Niemczech (Filharmonia Dwójki)
Bernhard Forck
Bernhard ForckFoto: Adam Walanus/materiały prom.

świecie kościół 1200.jpg
Filip Berkowicz: Actus Humanus opiera się na jutrzniach

W niedzielę (21.04) Bernhard Forck i jego formacja wystąpili na festiwalu Actus Humanus Resurrectio w Gdańsku. Na program ich koncertu złożyły się Koncerty brandenburskie Jana Sebastiana Bacha.

- Ostatni koncert zbioru – VI, ma najbardziej intymny, kameralny charakter. Nie ma skrzypiec tylko viole, co daje charakterystyczną barwę i ciepło. Viole da gamba nie są też najgłośniejszymi instrumentami. Druga część programu rozpoczynamy tym właśnie koncertem, a ponieważ jest to wieczór wielkanocny, zagramy na końcu II koncert, z fantastycznymi partami trąbek. Cały wieczór rozpoczyna ten największy – I, który gromadzi na estradzie największy skład wykonawczy. W grupie solistów mamy m.in. trzy oboje, skrzypce piccolo –  bardzo delikatny instrument, strojony inaczej niż klasyczne skrzypce, nie jest również zbyt głośny, co daje świetny kontrast z bardzo donośnym brzmieniem rogów, a po nim wybraliśmy kolejno III i IV koncert. Po przerwie, po wspomnianym już szóstym, zagramy V, ze wspaniałą kadencją solowego klawesynu i II koncert na finał - tłumaczył podczas próby Bernhard Forck.

Wykonanie kompletu Koncertów brandenburskich podczas jednego wieczoru nie jest czymś często spotykanym. Jak z tym wyzwaniem radzą sobie muzycy, czy nie jest to dla nich zbyt wymagające zadanie? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Filharmonia Dwójki 

Rozmawiała: Milena Gąsienica

Gość: Bernhard Forck (skrzypek, dyrygent, Akademie für Alte Musik Berlin)

Data emisji: 21.04.2019

Godzina emisji: 21.00

pg/gs

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Christophe Rousset: Ciemne Jutrznie ściągały tłumy do kościołów

Ostatnia aktualizacja: 21.04.2019 13:00
- W różnych świadectwach można znaleźć opisy scen, w których walczono o miejsce i szansę uczestniczenia w takim nabożeństwie - o fenomenie francuskich Leçons de ténebres opowiadał w Dwójce szef Les Talens Lyriques.
rozwiń zwiń