Złoty wiek muzyki polskiego baroku

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2020 14:15
W "Filharmonii Dwójki" zaprosiliśmy do wysłuchania retransmisji koncertu w wykonaniu Zespołu Muzyki Dawnej Il Tempo, który wykonał utwory z czasów króla Władysława IV. Wcześniej gościliśmy Agatę Sapiechę - założycielkę i solistkę zespołu.
Portret Władysława IV autorstwa Petera Paula Rubensa
Portret Władysława IV autorstwa Petera Paula RubensaFoto: Polona

Program:

Złoty wiek muzyki polskiego baroku – muzyka z czasów Władysława IV

Adam Jarzębski Concerto a 2; Marco Scacchi Beatus Laurentius; Aldebrando Subissati XII Sonata Crucis vox; Marcin Mielczewski Deus in nomine tuo; Marcin Mielczewski Aria a 3; Franciszek Lilius Exultabit cor meum; Marco Scacchi Omnes gentes plaudite manibus; Franciszek Lilius: Aria a 3; Marcin Mielczewski: Salve Virgo Puerpera, Kaspar Förster jr O bone Jesu; Marco Scacchi Laudate pueri; Kaspar Förster jr Sonata La Sidon; Bartłomiej Pękiel Dulcis Amor Jesui,

wyk. Dagmara Barna – sopran, Ewelina Siedlecka – sopran, Bartosz Rajpold – alt,  Piotr Szewczyk – tenor, Harry van der Kamp – bas, Il Tempo, kier. art. Agata Sapiecha

Letni Festiwal Muzyczny – XIX Międzynarodowa Letnia Akademia Muzyki Dawnej (Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, 14.07.2012)

W audycji także rozmowa z Agatą Sapiechą.

***

Tytuł audycji: Filharmonia Dwójki

Prowadził: Andrzej Sułek

Data emisji: 9.06.2020

Godzina emisji: 19.00


Zobacz więcej na temat: koncert barok Andrzej Sułek
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Agata Sapiecha: muzyk powinien znać antenata swojego instrumentu

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2020 11:00
- Gra na instrumentach wcześniejszych dała mi pogląd na ewolucję instrumentu. Taka wiedza umożliwia odkrycie wielu rzeczy. Nie oznacza to, że wszyscy muszą zostawić instrumenty współczesne i grać tylko muzykę dawną, ale rozpoznanie skrzypiec, smyczka i ich idiomów dużo daje - mówiła słynna polska skrzypaczka i pedagog w audycji Cafe "Muza".
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Śpiewność instrumentów". Marzena Diakun o Koncercie wiolonczelowym Saint-Saënsa

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2020 21:15
- To sztandarowe dzieło w literaturze wiolonczelowej, bardzo popisowe dla solisty - podkreślała Marzena Diakun, wspominając jeden z punktów programu koncertu Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia z 2014 roku.
rozwiń zwiń