X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Muzyczne wędrówki Childe Harolda

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2012 11:45
Poetycka inspiracja, znakomity instrument i wielki muzyk - wystarczy zgromadzić razem te elementy, aby powstało wielkie dzieło. Hector Belioz miał to szczęście.
Joseph Turner: Wędrówki Childe Harolda
Joseph Turner: Wędrówki Childe HaroldaFoto: wikipedia, domena publiczna

Niccolo Paganini wszedł w posiadanie znakomitej altówki roboty Stradivariusa. Cóż z tego, jeśli na ten piękny instrument nie ma repertuaru (w owym czasie było to o wiele bardziej prawdziwe, niż dziś). W grudniu 1833 roku Genueńczyk miał rzec do Berlioza: "Czy mógłby pan napisać solo na altówkę? Tylko panu mogę powierzyć to zadanie". Francuski kompozytor zabrał się więc do dzieła.

Wkrótce jednak okazało się, że doszedł nie do efektownego utworu popisowego, nie do koncertu na altówkę, ale do symfonii koncertującej, w której solowa partia ma rolę ważną, ale zdecydowanie podporządkowaną nadrzędnej idei muzycznej. Paganini był zawiedziony…

Ostatecznie dzieło, oparte w warstwie programowej na poemacie Byrona "Wędrówki Childe Harolda", wykonał 23 listopada 1834 roku Chrétien Urhan z orkiestrą Konserwatorium. Paganini usłyszał zamówione przez siebie dzieło dopiero cztery lata później i oddał mu sprawiedliwość: Serdecznie uściskał kompozytora i przesłał mu niebłahe honorarium - ot, 20,000 (ówczesnych!) franków…

Zaprasza Marcin Majchrowski.

Program

Hector Berlioz Harold w Italii op. 16

Ludwik van Beethoven IV Koncert fortepianowy G-dur op. 58

Wyk. Elçim Özdemir – altówka, Lars Vogt – fortepian, Orchestre de la Suisse Romande, Marek Janowski - dyrygent

(Genewa, 14.03.2012)

16 kwietnia (poniedziałek), godz. 19:30

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Trojanie w kiczowatym Matriksie

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2011 12:00
W Operze Narodowej odbyła się premiera futurystycznej inscenizacji "Trojan" Berlioza w reżyserii Carlus Padrissa. Zdaniem Jacka Hawryluka, więcej miała ona jednak wspólnego z "Seksmisją" niż "Gwiezdnymi wojnami".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Proszę wstać! Trybunał idzie!

Ostatnia aktualizacja: 04.02.2011 13:24
Druga odsłona zabawy "Kto słucha, nie błądzi". Tym razem przysłuchamy się interpretacjom "Symfonii fantastycznej" Hectora Berlioza.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Epizod z życia artysty

Ostatnia aktualizacja: 27.02.2012 09:45
Refleksje Hectora Berlioza nad dolą i niedolą romantycznego sługi muz w interpretacji Londyńskiej Orkiestry Symfonicznej pod batutą Michaela Tilsona Thomasa. W poniedziałek o 19:30.
rozwiń zwiń