X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Zlatko Kaučič: w muzyce odwołuję się do poezji i przyrody

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2019 14:50
- Miejsce zamieszkania zawsze daje ci szczególną perspektywę i odczucia, wpływając w ten sposób na twórczość - opowiadał w Dwójce słoweński perkusista i improwizator, który po latach wędrówek po Europie znalazł ukojenie w drewnianej chatce niedaleko włoskiej granicy.
Audio
  • Wywiad ze Zlatko Kaučiciem (Rozmowy improwizowane/Dwójka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock/Svetlana123

Zlatko Kaučič opowiadał, że budynek, w którym obecnie mieszka, zbudował jego ojciec. Relacje obu panów były niełatwe, ale muzykowi udało się przekuć negatywne doświadczenia w pozytywną energię. - Przed śmiercią ojciec powiedział mi: kiedy mnie już nie będzie, możesz ćwiczyć tam na perkusji. Wiedział, że jako perkusista jestem skazany na ćwiczenie w wilgotnych piwnicach, a to niszczy bębny. Więc od piętnastu lat mieszkam w drewnianym domku.

Perkusista podkreślił, że czuje silną wieź z naturą i zagrał sporo koncertów, wykorzystując liście, kamienie czy wodę. Innym ważnym źródłem inspiracji jest też dla niego poezja: - Mieszkając w Hiszpanii, czytałem bardzo dużo: Lorkę i innych. W tamtym okresie zacząłem też eksperymentować z łączeniem brzmień perkusyjnych z poezją. Z wierszy czerpałem też coraz więcej pomysłów i inspirujących przemyśleń, które pomagały mi odnaleźć się w nowej muzycznej estetyce. Żeby grać klasykę czy jazz, musisz przede wszystkim znać język, za to w poezji i swobodnej improwizacji najważniejsza jest otwarta głowa.

W audycji Zlatko Kaučič wspominał lata burzliwej młodości, życie we włoskiej komunie hipisowskiej oraz nielegalne przekroczenie granicy hiszpańskiej w... bagażniku samochodu. Muzyk opowiedział też o ważnych dla niego postaciach ze sceny jazzowej i wykorzystaniu w muzyce obiektów nie będących instrumentami.

***

Tytuł audycji: Nokturn 

Prowadzą: Janusz Jabłoński i Tomasz Gregorczyk

Gość: Zlatko Kaučič (perkusista)

Data emisji: 9.10.2019

Godzina emisji: 23.00

bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jeff "Tain" Watts: muzyka to pieśń i taniec

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2019 11:37
- Lubię eksperymentować z formą. Lubię, kiedy zakmniętą formę odbiera się jak free, a free jak formę, w której wszystko sprawnie działa. Muzyka to pieśń i taniec. I może być to taniec funky, taniec swingujący, ale też taniec szalony i abstrakcyjny - mówił w Dwójce znakomity amerykański perkusista.
rozwiń zwiń