X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Polacy w Metropolitan Opera. Byliśmy tam od początku

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2019 15:52
- Już podczas drugiego wieczoru inaugurującego działalność opery nowojorskiej w 1883 roku, gwiazdą była Marcelina Sembrich-Kochańska. Specjalnie dla niej wystawiono "Łucję z Lammermooru" - opowiadał w Dwójce krytyk Jacek Marczyński
Audio
  • Polacy w historii Metropolitan Opera (Opera pod gwiazdami/Dwójka)
Marcelina Sembrich-Kochańska
Marcelina Sembrich-KochańskaFoto: Aimé_Dupont/Wikipedia/domena publiczna

Metropolitan Opera bywa nazywana Olimpem muzycznym. Jej estrada jest marzeniem wielu śpiewaków. W historii tej instytucji piękną kartę zapisali polscy śpiewacy i śpiewaczki. Wśród nich szczególne miejsce zajmuje Marcelina Sembrich-Kochańska. - Była tam absolutną primadonną. Jej portret nadal wisi w holu MET już w nowym gmachu - mówił Jacek Marczyński.

W tej pierwszej polskiej fali z przełomu XIX i XX wieku sukcesy w Nowym Jorku odnieśli m.in. bracia Reszke, Felicja Kaszowska czy Adam Didur.

W audycji rozmawialiśmy ze śpiewakami drugiej i trzeciej fali, którzy oczarowali nowojorskich melomanów. O ciekawym sposobie wyrażania uwielbienia przez publiczność opowiadała Teresa Żylis-Gara. Z kolei wyjątkowy podziemny klimat Metropolitan Opera przybliżała słuchaczom Dwójki Zdzisława Donat, uważana za jedną z najlepszych wykonawczyń partii Królowej Nocy w "Czarodziejskim flecie".

Swoimi wspomnieniami podzielili się też Piotr Beczała, Aleksandra Kurzak, Wiesław Ochman, Mariusz Kwiecień i Kazimierz Kord. 

***

Rozmawiała: Anna Skulska

Goście: Jacek Marczyński, Teresa Żylis-Gara, Zdzisława Donat, Aleksandra Kurzak, Piotr Beczała, Wiesław Ochman, Mariusz Kwiecień, Kazimierz Kord

Data emisji: 7.12.2019

Godzina emisji: 21.20

Materiał został wyemitowany w audycji "Opera pod gwiazdami".


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Piotr Beczała: występ Metropolitan Opera to nowa odsłona

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2019 12:36
- Maurizio należy do novum w moim repertuarze. Pierwsza moja przymiarka do tej roli miała miejsce w zeszłym roku, w Wiedniu. Występ w Metropolitan Opera to druga odsłona i kolejny krok w rozwoju głosu. To wstęp do śpiewania repertuaru werystycznego - mówił w Dwójce wybitny polski tenor o międzynarodowej sławie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Karen Kamensek: opera "Echnaton" brzmi jak płynny miód

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2019 08:00
- Ten utwór ma bogate brzmienie, które jest ciepłe, gęste, spójne - o operze Philipa Glassa, która zabrzmiała na inaugurację sezonu Metropolitan Opera opowiedziała w Dwójce  pt. "Echnaton" amerykańska dyrygentka.
rozwiń zwiń