Słuchowisko "Matka" według Witkiewicza. Posłuchaj

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2020 15:15
W ramach cyklu "Zostań w domu - słuchaj Dwójki" proponujemy kolejne słuchowisko w doborowej obsadzie. W roli tytułowej usłyszymy Teresę Budzisz-Krzyżanowską. Groteskowa i obfitująca w cierpki humor adaptacja dramatu Witkiewicza w sobotnie popołudnie na antenie Dwójki.
Teresa Budzisz-Krzyżanowska
Teresa Budzisz-Krzyżanowska Foto: Grzegorz Śledź/PR2

TU MOŻESZ POSŁUCHAĆ W INTERNECIE PROGRAMU 2 POLSKIEGO RADIA

Autor tekstu: Stanisław Ignacy Witkiewicz
Reżyseria i Adaptacja: Jan Warenycia
Realizacja akustyczna: Maria Olszewska
Opracowanie muzyczne: Małgorzata Małaszko

Obsada:
Teresa Budzisz-Krzyżanowska - Matka
Mariusz Bonaszewski - Leon
Monika Kwiatkowska - Zosia
Hanna Stankówna - Ciotka
Janusz Bukowski - Cielęciewicz
Gustaw Lutkiewicz - Plejtus
Henryk Talar - Murdelbęski
Wojciech Wysocki - Alfred Węgorzewski
Dorota Landowska - Osoba
Krzysztof Wakuliński - de La Trefouille
Krystyna Tkacz - Lucyna
Marcin Troński - de Pokorya-Pęcherzewicz
Krystyna Królówna - Służąca
Tomasz Zaliwski - Hiperrobociarz

Stanisław Ignacy Witkiewicz "Matka", prod. 2004

***

Na słuchowisko zapraszamy w sobotę (2.05) w godz. 15.30-17.00.


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Niedokończony dramat Juliusza Słowackiego "Horsztyński" w Jedynce

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2018 11:43
3 czerwca, w niedzielę, po godz. 21:00 na antenie radiowej Jedynki wyemitowaliśmy słuchowisko Juliusza Słowackiego "Horsztyński" w adaptacji i reżyserii Jerzego Machowskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czysta Forma i Mumia Chińska. "Pragmatyści" Witkacego

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2019 17:00
- Bunt przeciwko realizmowi, psychologizmowi, ideologii – wyliczała prof. Barbara Osterloff przyczyny, które fundowały teorię Czystej Formy Witkacego. Przed niedzielną transmisją – z Festiwalu "Dwa Teatry" – premierowego słuchowiska na podstawie "Pragmatystów" w audycji rozmawialiśmy zarówno o tym dramacie, jak i o jego, nie tylko estetycznych, kontekstach. 
rozwiń zwiń