Polskie Radio
Section05
biologia

Ks. prof. Bortkiewicz o przyczynach popierania homomałżeństw: żyjemy w czasach zamętu

- To, że wielu katolików cieszy się wraz z tymi, którzy stoją po drugiej stronie, pokazuje, że żyjemy w czasach zamętu. W 1976 roku Karol Wojtyła mówił, że weszliśmy w czas ostatecznej konfrontacji między Kościołem a antykościołem, ewangelią a jej zaprzeczeniem - powiedział w Polskim Radiu 24 ks. prof. Paweł Bortkiewicz.
Zobacz więcej na temat:  marksizm lewica Kościół katolicki antropologia biologia chrześcijaństwo POLSKA społeczeństwo Polskie Radio 24 homoseksualizm LGBT

Srebro w medycynie i życiu codziennym. Może powodować objawy niepożądane?

Z uwagi na swoje odkażające właściwości srebro jest chętnie wykorzystywane w produkcji m.in. opatrunków medycznych. Z badań opublikowanych w czasopiśmie naukowym "International Journal of Molecular Sciences" wynika jednak, że urządzenia medyczne stosowane w szpitalach, mogą powodować akumulację srebra w wątrobie u pacjentów cierpiących na choroby tego układu. Czy nadmiar srebra może być szkodliwy dla naszego organizmu?
Zobacz więcej na temat:  Artur Wolski medycyna medycyna estetyczna biologia chemia zdrowie

Dzikie zwierzęta w miastach. Jaki to ma wpływ na ich ewolucję?

Do niedawna badania w zakresie biologii ewolucyjnej były prowadzone w środowisku naturalnym. Nasza planeta staje się jednak w coraz większym stopniu zurbanizowana i sporo dziko żyjących gatunków na stałe związało się z miastami. Jaki jest wpływ osiedli ludzkich na żyjące tam kręgowce? Czy ewolucja w miejskim środowisku przebiega inaczej niż w naturalnych warunkach?
Zobacz więcej na temat:  zwierzęta miasto NAUKA Katarzyna Kobylecka ekologia rośliny biologia

Rewolucja obyczajowa. Jakub Pacan: do jej przeprowadzenia potrzeba coraz głupszych ludzi

- Do przeprowadzania tego typu rewolucji potrzeba ludzi coraz głupszych, którzy są coraz mniej wykształceni. Ludzi, którzy nie potrafią sobie stworzyć syntezy dziejów. Jakiejkolwiek - powiedział o wprowadzaniu na Zachodzie zapisów prawnych będących częścią rewolucji obyczajowej Jakub Pacan, publicysta Tygodnika Solidarność.
Zobacz więcej na temat:  homoseksualizm LGBT biologia dzieci rodzina zdrowie psychologia ŚWIAT Europa Polskie Radio 24

Sondy fluorescencyjne do poszukiwania leków na COVID-19

Jednym z najważniejszych celów, jaki stawiają sobie naukowcy i lekarze, by zwalczyć koronawirusa SARS-CoV-2 jest zahamowanie jego wnikania do wnętrza komórek ludzkich. Badacze na całym świecie pracują nad substancjami, które nie pozwalają na infekowanie ich przez RNA wirusa. Wśród nich są Polacy.
Zobacz więcej na temat:  Krzysztof Michalski koronawirus biologia wirusy COVID-19 zdrowie nowoczesne technologie medycyna choroby zakaźne

Festiwal, który przychodzi do domu i zagadkowe supermoce

Wystartował 38. Międzynarodowego Festiwalu Filmów Młodego Widza Ale Kino! – W tym roku po raz pierwszy w historii tego festiwalu to nie widzowie przychodzą do kina, tylko my przychodzimy do Waszych domów – tak do wzięcia udziału w pierwszej w historii wirtualnej edycji festiwalu zapraszał w "Zagadkowej niedzieli" jego dyrektor Jerzy Moszkowicz.
Zobacz więcej na temat:  Kasia Stoparczyk KSIĄŻKA dzieci FILM kino festiwal filmowy dzieciństwo biologia KULTURA