Rośnie konkurencja dla Facebooka?

Ostatnia aktualizacja: 03.08.2011 17:06
W Czwórce nowy portal społecznościowy – Google Plus - bierze pod lupę Ewelina Grygiel. Co wyróżnia go od innych sieci społecznościowych?
Audio

Google, gigant internetu, postanowił stanąć w szranki z Facebookiem. Stworzył portal społecznościowy, który w krótkim czasie zdobył 16 milionów pierwszych użytkowników – testerów, którzy jako pierwsi mogą poznać działanie aplikacji. Niebawem dowiemy się, czy nowa usługa podbije serca kolejnych osób - zbliża się czas jej udostępnienia dla wszystkich.

- Najważniejszą różnicą między Google+ a Facebookiem jest myślenie w kategoriach grup, kręgów znajomych, nie każdy jest naszym przyjacielem - mówi Piotr Zalewski z Google Polska. Celem twórców jest zbudowanie serwisu w jak najbardziej naturalny sposób, który pokaże relacje, takimi, jakimi są w rzeczywistości.

Domyślnym widokiem Google+ jest widok specjalnych kręgów znajomych.  – Kręgi pozwalają nam grupować znajomych w bardzo wygodny sposób. Wystarczy, że wybraną osobę zaznaczymy i przeciągniemy w odpowiednie miejsce – wyjaśnia Zalewski. Gdy w określonej grupie będą już kontakty, możemy korespondować, dzielić się plikami, a nawet prowadzić rozmowy wideo.

Nie zabrakło mechanizmów do komunikacji między poszczególnymi osobami, ale najistotniejszą funkcją jest możliwość kontaktu w grupach. Gdy napiszemy coś w jednym kręgu – np. znajomych z pracy, nasi bliscy, których mamy w grupie rodzina, nie otrzymają niepotrzebnej wiadomości. - Informacje z poszczególnych kręgów nie przenikają się, więc szef nie zobaczy naszych zdjęć z imprezy – mówi Ewelina Grygiel.

Jak zaznacza Piotr Zalewski z Google, u podstaw usługi leżała prywatność. – Istotna jest idea dzielenia się w wybranymi osobami , nie wszystko ze wszystkimi. Użytkownik może też "uwolnić" swoje dane z serwisu – pobrać wszystko to, co opublikował i przestać korzystać z usługi.

pg

Czytaj także

Google tworzy serwis społecznościowy dla biznesu

Ostatnia aktualizacja: 08.07.2011 12:36
W specjalnym komunikacie Google przekazał, aby przedsiębiorcy nie zakładali jeszcze profili na Google+. To nowo otwarty w USA serwisie społecznościowy. Gigant zapowiada oddzielne rozwiązanie dla firm.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Google kontra Facebook

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2011 15:40
Rozpoczęła się rywalizacja dwóch gigantówi Internetu o dominację w sieci. Koncern Google, do tej pory znany przede wszystkim z najpopularniejszej na świecie sieciowej wyszukiwarki, uruchomił serwis społecznościowy Google+.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Nie ma Cię na Facebooku? Nie istniejesz?!

Ostatnia aktualizacja: 25.07.2011 14:19
Kiedyś koniecznością było posiadanie strony internetowej. Dziś niezbędne jest konto na Facebooku. Mają je zarówno osoby prywatne, jak i większość przedsiębiorstw, firm czy nawet portali internetowych.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Jest praca w branży internetowej

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2011 15:40
Projektant stron internetowych, e-PRowiec, specjalista od mediów społecznościowych - w tych zawodach można znaleźć pracę nawet za 10 tys. złotych miesięcznie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Użytkownicy Internet Explorera mają niższe IQ?

Ostatnia aktualizacja: 03.08.2011 11:08
Analitycy przeprowadzili test inteligencji na stu tysiącach internautów. Potem porównali wyniki z używaną przez badanych przeglądarką.
rozwiń zwiń