Jesienią warto się zmotywować. Biegaj, ćwicz, ale nie siedź za biurkiem

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2014 16:00
Jesienią również, podobnie jak w czasie wakacji, warto dbać o kondycję. Jak trenować, gdy za oknem deszcz i słota? - Kalistenika to zestaw ćwiczeń, które można wykonywać zawsze i wszędzie - opowiada Szymon Żarczyński, trener.
Audio
  • Kalistenika to sposób trenowania idealny jesienią - rozmowa z Szymonem Żarczyńskim i Danem Sierakowskim (Czworka/4. bieg)
  • Dlaczego jesienią warto biegać? - tłumaczy Anna Dąbrowska, pasjonatka joggingu (Czwórka/4. bieg)
Szymon Żarczyński, Dan Sierakowski i Piotr Galus w Czwórce
Szymon Żarczyński, Dan Sierakowski i Piotr Galus w CzwórceFoto: Czwórka

Październik to dobry czas, by po wakacyjnej labie powrócić do regularnego uprawiania sportu i zdrowego trybu życia. Treningu nie należy odkładać na ostatnią chwilę, czyli wiosnę. Jedną z metod na to, by ćwiczyć skutecznie, przyjemnie, a jednocześnie bez konieczności wychodzenia z domu w szare jesienne poranki, jest kalistenika.

To trening, polegający na wykonywaniu ćwiczeń wyłącznie z wykorzystaniem własnej masy ciała, czyli m.in. popularne "pompki", "przysiady", "mostki" czy "brzuszki". - Można je wykonywać wszędzie i zawsze - zachęca Dan Sierakowski, pasjonat sportu i propagator kalisteniki. - Do tego, by zacząć ćwiczyć tą metodą, potrzebujemy właściwie wyłącznie metra kwadratowego przestrzeni, na przykład we własnym pokoju - wtóruje mu trener Szymon Żarczyński i dodaje, że to także sport dla każdego, w każdym wieku. - Ćwiczenia z ciężarem własnego ciała nie obciążają stawów, co często zdarza się na siłowni, gdzie wykorzystujemy obciążenia zewnętrzne - mówi Sierakowski.

Czytaj także: Paulina Holtz i jej nowa pasja - kettlebells <<<

Wbrew obiegowej opinii, ćwiczeń, przy wykorzystaniu których potrzebna jest wyłącznie chęć, jest nieograniczona liczba. A, jak przyznają eksperci, w większości są one ogólnorozwojowe. - To nie tylko "pompki" i "brzuszki". Zresztą samych odmian pompek jest przecież bardzo dużo! - opowiada Żarczyński.

Ci, którzy chcą trenować na świeżym powietrzu mogą skusić się na street workout, czyli efektowne  ćwiczenia z wykorzystaniem… miejskiej infrastruktury: ulicznych barierek, przydrożnych murków, czy nawet elewacji okolicznych budynków. Warto także regularnie biegać. Dlaczego? Jak zmotywować się do regularnych ćwiczeń? Zapraszamy do wysłuchania nagrań rozmów z audycji "4. bieg".

(kd,mr)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jesienią nie rezygnuj z aktywności fizycznej

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2014 12:00
Choć wciąż jeszcze dopisuje pogoda, niebawem nastanie jesienna aura. Czy to oznacza, że na pół roku, aż do wiosny, możemy "odpuścić sobie” dbanie o kondycję? W żadnym wypadku! - Jeśli pogoda się zmienia, warto po prostu cieplej się ubrać i można spokojnie wyjść na przykład na rower - przekonuje Suza Joanna Bucior.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Karina Terzoni i Tomek Romanowski prezentują kolejny trening

Ostatnia aktualizacja: 20.10.2014 17:55
W poniedziałkowej audycji "Rozbiegani" zaprosiliśmy was na kolejny trening z Kariną Terzoni i Tomkiem Romanowskim. Dowiedzieliśmy się też, dlaczego kenijscy biegacze tak świetnie radzą sobie w Polsce
rozwiń zwiń

Czytaj także

W sporcie najważniejsza jest motywacja, nie musztra

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2014 08:00
Kazimierz Górski, Hubert Wagner, Bogdan Wenta, Stephan Antiga - wszystkie te nazwiska, choć związane z różnymi dyscyplinami, łączy jedno: ludzie ci wraz ze sportowcami, których prowadzili, odnosili największe sukcesy w historii polskiego sportu. A jak na co dzień polscy trenerzy motywują swoich podopiecznych?
rozwiń zwiń