X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jesienią nie rezygnuj z aktywności fizycznej

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2014 12:00
Choć wciąż jeszcze dopisuje pogoda, niebawem nastanie jesienna aura. Czy to oznacza, że na pół roku, aż do wiosny, możemy "odpuścić sobie” dbanie o kondycję? W żadnym wypadku! - Jeśli pogoda się zmienia, warto po prostu cieplej się ubrać i można spokojnie wyjść na przykład na rower - przekonuje Suza Joanna Bucior.
Audio
  • Jak zmotywować się do uprawiania sportu jesienią? Które dyscypliny warto wybrać? - tłumaczy Suza Joanna Bucior (Czwórka/4. bieg)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Glow Images/East News

Jak tłumaczy Zuzanna Joanna Bucior, w okresie jesiennym nie należy rezygnować z jeżdżenia na rowerze, ani z innych ćwiczeń, które uprawiamy na co dzień w okresie letnim. Warto jednak odpowiednio się zabezpieczyć, by ta przyjemność nie okazała się nieprzyjemna w skutkach. Ostrożni powinni być m.in. rowerzyści.

- Przede wszystkim pamiętajmy, by zakryć głowę, ręce i stopy. To części ciała najbardziej narażone na odmrożenia - mówi Suza Joanna Bucior, trenerka fittnes, a prywatnie pasjonatka kolarstwa, i podkreśla, że już 15-stopniowa temperatura może być niebezpieczna dla tych, którzy o odpowiedni strój nie zadbają. - Jeśli planujemy przejechać dłuższy dystans, na przykład 50 kilometrów, i zatrzymamy się choćby na minutę, nasz organizm się wychłodzi, a my nie wrócimy już do takiej sprawności, by spokojnie dojechać z powrotem. Warto zaopatrzyć się też w odzież z mikrowłókien.

Czytaj także Kinga Barabnowska: wpadnijmy w ciąg zdrowego odżywiania <<<

A jak zmotywować się do tego, by w zimne, jesienne popołudnia wyjść na dwór i na przykład jeździć na rowerze? - Jesteśmy wzrokowcami, więc warto obejrzeć dobre zdjęcia dobrze wyglądających, trenujących ludzi, poza tym świetną motywacją są sukcesy polskich kolarzy na arenie międzynarodowej - przekonuje gość Czwórki. - Po liczbie rowerzystów na polskich drogach widać zresztą, że coraz więcej naszych rodaków chce uprawiać ten sport.

Na rynku pojawia się także mnóstwo organizacji, zrzeszających fanów nie tylko kolarstwa, ale i innych dyscyplin sportu. Dlaczego lepiej jest trenować w grupie niż samodzielnie, o czym jeszcze warto pamiętać, wychodząc na jesienny trening w plenerze? Zapraszamy do wysłuchania nagrań rozmów z audycji "4. Bieg".

(kd/ps)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Siłownia w domu? To możliwe

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2014 16:10
Przyszła wiosna, dlatego warto zadbać o kondycję i wygląd naszego ciała. Dla tych, którzy nie mają czasu, albo pieniędzy by chodzić regularnie na siłownię, mamy alternatywę - ćwiczenia w domu. W co warto się zaopatrzyć i jak trenować, by nasze wysiłki były skuteczne - radzi trener personalny Marcin Tylkowski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ogólnopolski Dzień Spacerowania. Bo spacer to zdrowie

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2014 12:00
Spacerowanie to aktywność fizyczna, którą może uprawiać niemal każdy z nas. O tym przekonuje Odeta Moro-Figurska, dziennikarka i szefowa fundacji "Szczęśliwe macierzyństwo", która wspólnie z grupą lekarzy i ekspertów przygotowuje pierwszy Ogólnopolski Dzień Spacerowania.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Żeń-szeń, imbir, zielona herbata - naturalne "dopalacze", które poprawiają nastrój

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2014 12:00
Zamiast sztucznych produktów i tajemniczo nazywanych substancji, lepiej sięgnąć po naturalne środki pobudzające. Matka natura nie zapomniała o nas i w tej kwestii. Gdzie szukać takich wspomagaczy?
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Sześciopak" w tydzień? Zobacz, jak skutecznie trenować!

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2014 18:00
Specjalnie z myślą o was trener Tomek Romanowski przygotowuje co tydzień zestawy ćwiczeń dla każdego. Na stronie Czwórki w każdy poniedziałek pojawiać się będą filmy, dzięki którym zobaczycie, jak wygląda profesjonalny trening. Do biegu, gotowi, start!
rozwiń zwiń