Odchudzanie dzieci zacznijmy od rodziców

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2014 17:30
Z jednej strony obsesyjna dbałość o wygląd, z drugiej alarmujące wyniki badań: polskie dzieci tyją najszybciej w Europie i mogą być pierwszym pokoleniem, które będzie żyć krócej niż ich rodzice.
Audio
  • Co powinien jeść nastolatek - radzą dietetyczki (Czwórka/Się mówi)
Problem otyłości w Polsce dotyka już jedenastolatków. Takie wyniki badań nie rokują dobrze na przyszłość
Problem otyłości w Polsce dotyka już jedenastolatków. Takie wyniki badań nie rokują dobrze na przyszłość Foto: Depositphotos

- Wiedzę o zasadach zdrowego żywienia dzieci powinny wynosić z domu. Tymczasem rodzice nie mają zielonego pojęcia, co pija i jedzą ich pociechy - mówią zaproszone do studia dietetyczki.

Soki z kartonu z dużą ilością cukru, słodkie jogurty, płatki, batony, do tego klasyczny polski obiad. - Mięso panierowane albo duszone w sosie na bazie mąki ma bardzo wysoki indeks glikemiczny - tłumaczy. - I jeszcze te nasze mizerne surówki. Jakby plaster pomidora był w stanie zbilansować nam dietę.

Rozmówczynie Piotra Firana podkreślają, że najważniejszy w diecie jest zdrowy rozsądek. - Z owocami i warzywami też nie należy przesadzać - ostrzegają. - I trzeba wybierać tylko dobre tłuszcze.

***

Tytuł audycji: Się mówi

Prowadził: Piotr Firan

Goście: Ewa Trusewicz, Paulina Jamrozik (dietetyczki)

Data emisji: 18.12.2014

Godzina emisji: 14.50

(kul, ac)

Czytaj także

Dieta idealna – czy w ogóle istnieje?

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2014 17:20
Jeśli jesteś tym, co jesz - zacznij wreszcie dbać o dietę!
rozwiń zwiń
Czytaj także

Sport jest dla każdego. Wszystko zależy jednak od trenera

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2014 09:00
Od dziecka słyszysz, że sport to zdrowie. - Nasze ciało jest stworzone do ruchu - mówi trener Bartek Macek. - Żeby jednak uniknąć kontuzji, najpierw stawiamy na mobilność, potem na siłę.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Nowy kanon piękna: rozmiar 38 to nie XXL

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2014 16:30
Modelka size-plus w kalendarzu Pirelli, lalka z cellulitem oraz nieretuszowane sesje w kampaniach reklamujących bieliznę. –Większy rozmiar wkracza w świat high-fashion, ale to rodzaj przymrużenia oka, a nie stałej tendencji – uważa Michał Zaczyński.
rozwiń zwiń