Solar o wyzwaniu rzuconym w sieci. Fenomen "szesnastek"

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2020 08:15
Akcja #hot16challenge2 wystartowała w sieci 28 kwietnia. W tej chwili uczęstniczącym w niej artystom udało się zebrać dwa miliony złotych. 
Audio
  • Hot16challange2. Hiphopowcy pomagają medykom (Tędy po trendy/Czwórka)
Solar w studiu Czwórki
Solar w studiu CzwórkiFoto: Kamil Jasieński/Czwórka

Akcja polega na tym, by nagrać wersję zawierającą 16 wersów, zamieścić ją w sieci, przekazać datek na wsparcie służby zdrowia i nominować kolejne osoby, które wezmą w niej udział. Z początku nominowani byli artyści ze środowiska hiphopowego, jednak dzięki nominacjom bardzo szybko wydarzenie objęło innych muzyków, a także celebrytów, aktorów, dziennikarzy, czy polityków.

W wyzwaniu biorą udział osoby znane właściwie ze wszystkich dziedzin życia. Zasady akcji są proste. Każdy, kto otrzyma "nominację"  ma 72 godziny na napisanie 16-wersowego utworu i wrzucenie go na platformę. Następnie musi sam "wyzwać" minimum trzy osoby, aby zrobiły to samo. 

Akcję w Polsce, zarówno sześć lat temu jak i teraz zapoczątkował raper Solar. - Niektóre, składane przez artystów szesnastki są nieco koślawe, ale wszyscy robimy to w dobrej wierze, by wesprzeć personel medyczny. Cieszę się, że to ma tak duży odzew - mówił Solar. Dodawał też, że udział w takich akcjach podnosi rangę środowiska hiphopowego w społeczeństwie. I choć od jakiegoś czasu nie jest już postrzegany jako niszowy gatunek muzyczny, to, jak wyjaśniał raper dzięki tworzeniu takich akcji negatywne postrzeganie rapu może zostać przełamane.

- Nie planowałem drugiej odsłony hot16challange. Potrzeba pojawiła się z początkiem pandemii, kiedy na rynku muzycznym pojawił się ogromny zastój. "Hot16" okazało się świetnym narzędziem, bo z jednej strony dostarcza rozrywki odciągając ludzi od czarnych myśli, z drugiej za jej pośrednictwem mogliśmy pomóc medykom.

Zdaniem ekspertów zajmujących się marketingiem to jeden z największych virali w polskim internecie. Do tej pory można było w nim usłyszeć ikony świata kultury takie jak Andrzej Seweryn, Maryla Rodowicz, które w krótkim czasie zdobyły miliony wyświetleń. 

*** 

Tytuł audycji: Tędy po trendy

Prowadzi: Mateusz Kulik

Gość: Solar

Data emisji: 17.04.2020

Godzina emisji: 9.08

ac/kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Pogłos 145. Mike Dean, Kanye West - hip-hopowe muzyczne uderzenie

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2020 22:01
"Pogłos" otworzyły kompozycje Mike’a Deana. - O tym artyście wspominałem już wiele razy przy okazji jego genialnych solówek gitarowych, i omawiając jego wkład w rozwój no brzmienia Travisa Scotta, czy Kanyego Westa, który nie raz posiłkował się geniuszem tego artysty - opowiadał Gargamel.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Piernikowski: brakuje mi fizycznego odczuwania dźwięków

Ostatnia aktualizacja: 01.05.2020 15:20
- W tym dziwnym czasie dużo knuję. Kombinuję, co dalej. Żeby zobrazować sytuację, to czuję się jak gąbka wrzucona do zlewu, która nasiąknęła różnymi substancjami. Wystarczy ją teraz wycisnąć i posypią się rzeczy - opowiada Robert Piernikowski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Dwa psy przeżyły". Ten Typ Mes napisał pamiętnik z czasów dojrzewania na przełomie XX i XXI wieku

Ostatnia aktualizacja: 04.05.2020 17:10
Nazywa się Piotr Szmidt i jest dobrze zapowiadającym się debiutantem. Przynajmniej jeśli chodzi o literaturę, bo na polskiej scenie muzycznej triumfy święci już od dawna.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Radio Inżynierska. "To serial audio, który jest rap-płytą"

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2020 12:20
- Z naszych obserwacji wynika, że ludzie są zmęczeni obrazami i coraz chętniej wracają do radia. Słuchowisko jest "oldschoolową" formą, ale za to świetnie rozbudza wyobraźnię - przekonują Nikodem Rozbicki i Michał Kurkowski, współtwórcy "Radia Inżynierska".
rozwiń zwiń